۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۴۴

خبرنگاران بسیجی با شهید رسانه استان بوشهر تجدید میثاق کردند

خبرنگاران بسیجی با شهید رسانه استان بوشهر تجدید میثاق کردند

بوشهر - خبرنگاران بسیجی با حضور در گلزار شهدای شهر آب‌پخش با شهید داریوش شاهینی تنها شهید رسانه استان بوشهر تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول بسیج رسانه استان بوشهر عصر پنجشنبه در دیدار با خانواده شهید داریوش شاهینی اظهار داشت: امروز به منظور ادای احترام به شهید رسانه استان بوشهر به همراه تعدادی از فعالان رسانه‌ای با شهید حاج داریوش شاهینی تجدید میثاق کردیم.

عبدالله نجفی اضافه کرد: خبرنگاران در دنیای امروز نقش بسیار مهم در امر اطلاع‌رسانی و انتقال پیام‌ها دارند و خبرنگاران بسیجی نیز در این راستا دارای مسئولیت‌های ویژه‌ای هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از رویدادها و وقایع و حوادث مختلف توسط خبرنگاران مطرح و اطلاع‌رسانی می‌شود و پیام‌های مسئولان را به مردم و پیام‌های مردم را به مسئولان می‌رسانند که رعایت امانت‌داری و عدالت در اطلاع‌رسانی باید مد نظر باشد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/08/14/4/1794249.jpg

مسئول سازمان بسیج رسانه استان بوشهر با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی توسط رسانه‌ها، بیان کرد: خبرنگاران بسیجی استان بوشهر در این زمینه پیشتاز هستند.

وی در ادامه از طراحی و اجرای طرح تندیس شهید شاهینی خبر داد و افزود: این تندیس به فعالان رسانه‌ای استان که دارای شاخص‌های تعیین شده باشند اهدا می‌شود و نخستین تندیس نیز در هفته خبرنگار امسال به محمدحسین زارع از فعالان برجسته رسانه‌ای استان اهدا شد.

بصیرت و دوراندیشی از ویژگی‌های شهید شاهینی بود

معاون سیاسی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز در این نشست به نقش بسیار مهم رسانه در جهان اشاره کرد و اظهار داشت: دنیای استکبار هجمه‌های زیادی را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران دارد و از روش‌های مختلفی در این راستا استفاده می‌کند.

محمد رضایی ادامه داد: رسانه به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای دشمنان در راه ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلامی ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد و این موضوع اهمیت فعالیت‌های رسانه‌ای ما برای مقابله با برنامه‌های دشمن را بیشتر می‌کند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/08/14/4/1794252.jpg

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید با هوشیاری و بصیرت به تبیین و تشریح مسائل و موضوعات روز و فراروز بپردازند، اضافه کرد: مجموعه بسیج رسانه استان بوشهر با ایجاد تعامل و همراهی در بین همه اصحاب رسانه توانسته‌اند کارهای بزرگی را انجام دهند.

معاون سیاسی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، فعالیت‌های بسیج رسانه را بسیار مهم و تاثیرگذار خواند و افزود: یک ارتباط خوب و قوی بین بسیج رسانه و مجموعه فرهنگی و صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها ایجاد شده که دستیابی به اهداف و ماموریت‌های این مجموعه را تسهیل می‌کند.

وی ادامه داد: معرفی و تشریح ویژگی‌های شاخص شهدا یکی از برنامه‌هایی است که به عنوان محور حرکت‌های بسیج رسانه در دستور کار قرار گرفته و حرکتی بسیار مهم است.

رضایی در ادامه یکی از ویژگی‌های شهید شاهینی را بصیرت و دوراندیشی عنوان کرد و گفت: شهید شاهینی در مصاحبه‌ای که ۱۲ سال پیش با روزنامه کیهان داشت، خطاب به تشکل‌های سیاسی عنوان کرد که برخی تشکل‌ها باید درس دشمن‌شناسی را بار دیگر مرور کنند که بیان این موضوع در آن شرایط حساس شهامت بالایی را می‌طلبید.

http://media.mehrnews.com/d/2015/08/14/4/1794251.jpg

ترویج فرهنگ شهادت از بهترین برنامه‌ها است

ابراهیم رضایی از فعالان رسانه‌ای و از دوستان شهید داریوش شاهینی نیز ضمن تقدیر از حضور اصحاب رسانه در منزل شهید شاهینی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که زنده‌نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و باید در این راستا حرکت کنیم.

وی بر لزوم شناخت شهدا و ارزش‌ها و آرمان‌های آنان تاکید کرد و ادامه داد: همه ما باید تلاش کنیم که در راه و مسیر شهدا حرکت کنیم تا در آن دنیا شرمنده شهدا نباشیم.

رضایی به بیان خاطراتی از شهید شاهینی پرداخت و خاطرنشان کرد: شهید شاهینی علاقه بسیار زیادی به ائمه اطهار(ع) داشت و در ایام محرم در برخی از شب‌ها در برنامه‌های بسیاری از هیئت‌های مذهبی شرکت می‌کرد و حاضر به ترک این مجالس نبود.

وی تصریح کرد: اخلاق‌مداری در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها از دیگر ویژگی‌های شخصیتی شهید داریوش شاهینی بود که ایشان را به الگویی در زمینه اخلاقی تبدیل کرده بود.

http://media.mehrnews.com/d/2015/08/14/4/1794248.jpg

این فعال رسانه‌ای به اهمیت معرفی شهدا و اجرای برنامه‌های بزرگداشت شهدا اشاره کرد و ادامه داد: حرکت‌های خوبی در قالب بسیج رسانه آغاز شده است و امیدواریم با تداوم این حرکت‌ها شاهد بهبود فضای رسانه‌ای در کشور باشیم.

شهید داریوش شاهینی اولین شهید رسانه استان بوشهر است که سال ۸۴ در سانحه هوایی سقوط هواپیما به همراه تعدادی از اصحاب رسانه در تهران به شهادت رسید.

در این آئین، اصحاب رسانه ابتدا بر سر مزار شهید شاهینی حضور یافتند و با تقدیم شاخه‌های گل و عطرافشانی مزار شهید، با شهید رسانه استان بوشهر تجدید میثاق کردند.

کد خبر 2882830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha