۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۶

«واژگان فنی سینما و تلویزیون» به چاپ سوم رسید

«واژگان فنی سینما و تلویزیون» به چاپ سوم رسید

کتاب «واژگان فنی سینما و تلویزیون» نوشته مهدی رحیمیان توسط انتشارات سروش به چاپ سوم رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، چاپ سوم کتاب «واژگان فنی سینما و تلویزیون» نسخه بازنگری شده چاپ اول این اثر است که با اصلاحات و اضافاتی شامل واژه های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حوزه سینما و تلویزیون همراه و به تازگی توسط انتشارات سروش منتشر شده است.

این فرهنگ تخصصی حاصل تلاش گروهی از متخصصان واژه گزینی و کارشناسان سینما و تلویزیون است و ۸ هزار واژه را در بر دارد. مدخل های این فرهنگ بر اساس الفبای لاتینی تنظیم شده و واژه معادل آنها رو به روی هر یک آمده است.

 این دست فرهنگ ها، کار متخصصان و مترجمان حوزه های تخصصی (در اینجا سینما و تلویزیون) را آسان کرده و باعث می شود نتیجه کارشان یکدستی و روانی بیشتری داشته باشد.

هدف از این کار اساساً فراهم آوردن واژگانی یکدست برای ترجمه و تألیف «دایرة المعارف فنون فیلم و تلویزیون» است که توسط شورای واژه گزینی که متشکل از گروهی مترجم و صاحب نظر در زمینه های مختلف فیلم و تلویزیون است، گردآوری شده و منبع مفیدی برای فعالان عرصه سینما و تلویزیون است که با استناد به آن می توانند با تازه ترین واژگان لاتین در حوزه سینما و تلویزیون آشنا شوند.

چاپ سوم «واژگان فنی سینما و تلویزیون» با ۳۷۲ صفحه و قیمت ۱۲۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 2883591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha