۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۴۹

در پیام وزیر بهداشت عنوان شد:

فراهم شدن امکان هزینه‌کرد یک درصد از درآمد دانشگاهها در ورزش

فراهم شدن امکان هزینه‌کرد یک درصد از درآمد دانشگاهها در ورزش

وزیر بهداشت، در پیامی به المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه های علوم پزشکی فراهم شدن فرصت استثنایی امکان هزینه یک درصد از درآمدهای دانشگاه در ورزش را ضروری برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سیدحسن هاشمی در پیامی به این دوره از المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر یادآور شده است : حرکت کشور عزیزمان ایران در مسیر رشد و بالندگی، تنها با پرورش نسلی سالم، فرهیخته و آرمان خواه میسر است. برای ایجاد و استمرار چنین حرکتی، سلامت در ابعاد مختلف، نخستین مولفه بوده و سلامت جسم زیربنای سایر ابعاد است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است : در این مسیر، بهره‌گیری از توان، شور و نشاط جوانی، در قالب فعالیت‌های ورزشی به منظور تقویت بنیه جسمانی و روحانی، فرصتی گرانبهاست که غفلت از آن تبعات زیان‌باری در پی داشته  و خسارات جبران ناپذیری بر جای خواهد گذاشت.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از این پیام یادآور شده است: شایسته است در کنار و هم زمان با تلاش و کوشش دانشجویان علوم پزشکی در فراگیری دانش و کسب تجربه‌های حرفه‌ای، مسئولان دانشگاه‌ها در راستای ترویج و توسعه ورزش دانشجویان نیز بیش از پیش بکوشند. 

هاشمی خطاب به مسئولان دانشگاه ها تاکید کرد: مسئولان با مدیریت بهینه منابع مالی وبهره گیری از فرصت استثنایی امکان هزینه یک درصد از درآمدهای دانشگاه در امر ورزش، زمینه لازم و امکانات کافی را برای فعالیت‌های متنوع ورزشی دانشجویان علاقمند فراهم آورند.

وی در بخش دیگری از این پیام بر ادامه حرکت هایی همچون المپیاد در گستره‌ای وسیع‌تر تاکید کرد .

المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه های علوم پزشکی کشور طی روزهای ۲۴ تا ۳۰ مرداد در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار می شود.

کد خبر 2883852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha