۲۶ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۵۳

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشنواره تئاتر رضوی فاصله زیادی تا بین المللی شدن دارد

جشنواره تئاتر رضوی فاصله زیادی تا بین المللی شدن دارد

بجنورد: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره تئاتر رضوی فاصله زیادی تا بین المللی شدن داشته و نمی توان تنها با تغییر عنوان آن، انتظار رویدادی بین المللی داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مرادخانی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، به میزبانی بجنورد، از راه اندازی دبیرخانه جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی خبر داد.

وی که دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع) نیز هست، افزود: دبیرخانه جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد، پس از انتخاب دبیر جشنواره بعدی و انتصاب شورای سیاستگذاری راه اندازی خواهد شد.

مرادخانی با تأکید بر این که می بایست شاکله کلی دبیرخانه شکل گرفته و کارها به صورت اصولی پیش رود، تصریح کرد: نمی توان تنها با نصب یک تابلو به نام دبیرخانه جشنواره تئاتر رضوی در استان مدعی فعالیت دبیرخانه این جشنواره شد بلکه باید به گونه ای برنامه ریزی و اقدام شود که در آینده کارهای مربوط به این جشنواره در دبیرخانه مزبور پیگیری شود.

وی اضافه کرد: امید می رود پس از پایان دهمین جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد زمینه برای راه اندازی دبیرخانه دایمی در مرکز خراسان شمالی مهیا شود.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به درخواست هایی مبنی بر بین المللی شدن جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی، اظهار کرد: این جشنواره در حال حاضر فاصله زیادی تا بین المللی شدن دارد.

مرادخانی افزود: تا زمانی که جشنواره تئاتر رضوی نتواند برای خود اعتبار و جایگاه بین المللی کسب کند قابلیت برگزاری در قالب بین المللی را نخواهد یافت.

به گفته وی همه رویدادهای فرهنگی از جمله جشنواره تئاتر رضوی می بایست ابتدا اعتبار کسب کرده و فضا را برای بین المللی شدن مهیا کنند و نمی توان تنها با تغییر عنوان آن انتظار داشته باشیم رویداد به صورت بین المللی برگزار شود.

وی تصریح کرد: جشنواره تئاتر رضوی باید به گونه ای مورد استقبال بین المللی قرار گیرد که علاقمندان آن در اقصی نقاط جهان مشتاق تماشای این رویداد باشند و خودشان برای این کار پیشقدم باشند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در صورتی که رویدادی فرهنگی از لحاظ کیفیت برای خود فضای بین المللی ایجاد نکند نمی توانیم در داخل کشور صرفا نام این رویداد را به بین المللی تغییر دهیم و منتظر استقبال هنرمندان بین المللی بنشینیم.

به گزارش خبرنگار مهر، دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، از شنبه شب هفته جاری همزمان با آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) به میزبانی بجنورد آغاز شده و تا بیست و نهم مردادماه، سالروز میلاد مسعود امام رضا(ع) ادامه دارد.

کد خبر 2885108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha