۵ آزمایشگاه درحوزه تجهیزات ارتباطی اعتبارنامه گرفتند

۵ آزمایشگاه درحوزه تجهیزات ارتباطی اعتبارنامه گرفتند

اعتبارنامه تائيد نمونه تجهيزات ارتباطی و فناوری اطلاعات از سوی سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئی به ۵ آزمایشگاه اعطا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اعتبارنامه تایید نمونه امروز با حضور وزیر ارتباطات به ۵ آزمایشگاه از نهادهائی مانند دانشگاههای صنعتی امیركبیر، علم و صنعت، مركز تحقیقات صنایع انفورماتیک و شركت آزمایشگاههای صنایع انرژی (اپیل) در بخشهای سازگاری الكترومغناطیسی، اندازه‌گیری اثرات تشعشعی، ارزیابی امنیت، عملكرد و انطباق تجهیزات برد كوتاه و ایمنی اعطا شد.

علی‌اصغر عمیدیان، معاون وزیر ارتباطات در این مراسم با اشاره به اینكه ارزیابی و اعتباردهی به این آزمایشگاهها با هدف افزایش تنوع و تعداد آزمایشگاههای حوزه ICT است گفت: پیش از این ۱۰ آزمایشگاه داخلی تائید نمونه تجهیزات حوزه ICT و یك آزمایشگاه خارجی از رگولاتوری اعتبارنامه دریافت كرده بودند كه با اعطای اعتبارنامه به ۵ آزمایشگاه دیگر این تعداد به ۱۶ آزمایشگاه رسیده و در پی آن زمینه عدم انحصار در حوزه آزمایشگاهی، افزایش رقابت، كاهش هزینه‌های آزمون و مدت زمان انتظار متقاضیان دریافت تائید نمونه محقق می‌شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی عنوان كرد: ارزیابی و اعطای اعتبارنامه به آزمایشگاهها با رویكرد استفاده از ظرفیتهای دستگاههای دولتی، دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و توانمندسازی و حمایت از بخش خصوصی در كشور انجام می‌شود.

کد خبر 2893502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha