۴ شهریور ۱۳۹۴، ۲۳:۲۰

جودو قهرمانی جهان؛

آسیایی ها همچنان مدال می گیرند/ طلای ۷۳ کیلوگرم به ژاپن رسید

آسیایی ها همچنان مدال می گیرند/ طلای ۷۳ کیلوگرم به ژاپن رسید

روز سوم از رقابتهای جودو قهرمانی جهان با تداوم درخشش جودوکاران آسیایی همراه بود و هر دو مدال طلای مردان و زنان را جودوکاران ژاپنی کسب کردند.

به گزارش خبرنگار مهر،  چهارشنبه در سومین روز این دوره رقابتها ۱۳۱ جودوکار در دو وزن ۷۳- کیلوگرم مردان و ۵۷- کیلوگرم زنان به روی تاتامی رفتند. در بخش مردان شکست نامداران همچنان ادامه دارد. در غیاب "رستم اروجوف" آذری و نفر اول رنکینگ جهانی که به دلیل آسیب دیدگی این مسابقات را از دست داد ، "تاتاشویلی" از گرجستان "میکولوس آنگواری" از مجارستان و "دکس المونت" از هلند به همراه  "هونگ کیوک هون" از کره شمالی نایب قهرمان دوره قبل به همراه "ویکتور اسکورتوف" جودوکار مولداویایی امارات با مدال برنز سال ۲۰۱۴ از جمله شاخص ترین جودوکارانی بودند که از سکوی قهرمانی دور ماندند.

اما دیدار نهایی این وزن یک مبارزه کامل ژاپنی بود . "ریکی ناکایا" نایب قهرمان المپیک برای دومین سال متوالی راهی بازی نهایی شد و برای کسب مدال طلا به مصاف " "اونو شوهی" دیگر هموطن خود رفت و بازنده تاتامی را ترک کرد و نقره گرفت. "اونو" به نشان طلا دست يافت و مدال برنز هم "آن چانگریم" ار کره جنوبی و " سیانجیرگال" از مغولستان رسید. در بخش بانوان "ماتسوموتو" از ژاپن صاحب مدال طلا شد. "کاپریوری" از رومانی به مدال نقره دست يافت. "دارسورن" از مغولستان و "پاویا" از فرانسه به نشان برنز مشترک رسیدند. 

در سه روز نخست این مسابقات در بخش مردان ۱۲ مدال توزیع شده ۱۰ مدال شامل سه مدال طلا ، دو نقره و پنج برنز سهم جودوکاران آسیایی بوده و دو مدال نقره و برنز هم به اروپا رفته است.

این دوره از مسابقات با حضور ۷۲۹ جودوکار از ۱۲۰ کشورجهان روز دوشنبه در آستانه آغاز و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 2896785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha