۲۳ بهمن ۱۳۸۴، ۱۹:۰۱

امروز برگزار شد:

تظاهرات دهها هزار نفري مردم تركيه در محكوميت هتاكي رسانه هاي غرب به ساحت پيامبر اسلام(ص)

دهها هزار تن از مردم تركيه در شهر دياربكر در جنوب شرق اين كشور با برپايي تظاهرات باشكوه، اهانت رسانه هاي غربي را به ساحت رسول صلح و دوستي حضرت محمد(ص) محكوم كردند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، درديار بكر به عنوان بزرگترين شهرجنوب شرق آناتول كه اكثرجمعيت آن را كردها تشكيل مي دهد، حدود 50 هزارنفربنا به درخواست يك  سازمان اسلامي درميدان اصلي شهر تجمع كردند.

همزمان با آن درشهر استانبول شمار از مردم با سنگ و تخم مرغ به كنسولگري فرانسه دراستانبول واقع در شمال غرب تركيه حمله كردند.

معترضان كه وابسته به سازمان جوانان حزب وحدت اسلامي بزرگ ملي بودند، با سردادن شعار الله اكبر خواستار اقدام قاطع كشورهاي اسلامي در قبال اين اهانت بي شرمانه شدند.

دومين تظاهرات بنا به درخواست سازمان اسلامي غير دولتي پس از نماز در صحن مسجد بزرگ " بيازيد"برگزار شد.دراين تظاهرات حدود 4 هزار نفر شركت داشتند و شعارهايي عليه دانمارك، آمريكا و اسرائيل سردادند.

تظاهركنندگان با به آتش كشيدن پرچم دانمارك اقدام اهانت آميز اين روزنامه به ساحت مقدس حضرت رسول اكرم ص را به شدت محكوم نمودند.

دولت تركيه چاپ كاريكاتور موهن به ساحت مقدس حضرت رسول اكرم (ص) توسط روزنامه هاي غربي را محكوم كرده است .

اخيرا در اعتراض به چاپ كاريكاتور اهانت آميز به اسلام و پيامبر اكرم (ص) طي روزهاي اخيردر چند شهر مسلمان نشين تركيه تظاهرات گسترده اي برگزار شده است.

اقدام روزنامه دانماركي يولاند پوستن كه ماه سپتامبر 12 كاريكاتورموهن درباره پيامبر نور و رحمت (ص)منتشر كرده بود، و توسط چندين روزنامه و نشريه در سراسر اروپا تكرار شد، موج خشم و نفرت و تظاهراتهاي گسترده اي را در جهان اسلام و ميان اقليت مسلمان سراسر جهان به وجود آورد كه اين موج در حال گسترش به كشورهاي اروپايي نيز مي باشد.

کد خبر 289731

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha