مليحه سعيدي ،نوازنده قانون و عضوكانون مدرسان خانه موسيقي ، با بيان اين مطلب گفت :در حال حاضرتعداد زيادي فارغ التحصيل موسيقي از دانشگاهها و مراكز علمي و كاربردي بيرون مي آيند ؛بدون اينكه براي آينده اين قشر تصميمي جدي گرفته شود .در اين شرايط راحت ترين و ساده ترين محل كسب درآمد مي تواند ، تدريس در آموزشگاههاي موسيقي باشد كه اخيرا بواسطه همين عامل رشد كاذبي كرده است.
سعيدي افزود:متاسفانه كسي كه تازه فارغ التحصيل شده است به سادگي نمي تواند آنچه به درست يا غلط به وي آموزش داده اند را به هنرجوانتقال دهد؛چرا كه تدريس مقوله اي است كه در دراز مدت و با تجربه و خطا به روندي ثمربخش مبدل مي شود.
وي با اشاره به اينكه بايد براي تجربه اندوزي فارغ التحصيلان تمهيدات خاص انديشيده شود ،اظهار داشت : در قديم كساني كه از هنرستان ها فارغ التحصيل مي شدند در مدارس عمومي به دانش آموزان سرود تعليم مي دادند .اين منجر به كسب تجربه براي آن فارغ التحصيل و آشنايي دانش آموزان با هنر موسيقي مي شد.
به گفته اين موسيقيدان ،وجود تمهيدات و روش هايي از اين قبيل نه تنها باعث آشنايي با سازها مي شد ،بلكه به كساني كه در آينده مي خواهند رشته موسيقي را ادامه دهند آگاهي مي داد.به علاوه به توسعه موسيقي در ميان عامه مردم در آينده ختم مي شد.
سرپرست گروه موسيقي "ني ريز" رشد كمي آموزشگاههاي موسيقي درجه پايين را منجر به عدم مراجعه هنرجويان به آموزشگاههاي سطح بالا دانست و خاطرنشان كرد: اين آموزشگاهها كه اغلب سطح علمي مدرسان آن درجه پايين است ، معمولا شهريه كمي از هنرجو مي گيرند.همچنين درصد كمي از اين پول به مدرس مي دهند ؛البته مدرسان اين آموزشگاهها به دليل نداشتن تجربه و سواد كافي معمولا به اين شرايط به راحتي تن مي دهند .
اين نوازنده قانون خواستار تعطيلي آموزشگاههاي موسيقي بدون مجوز شد و تصريح كرد:متاسفانه اين آموزشگاهها فقط نوعي آموزش غلط را در جامعه موسيقي ترويج مي دهند ؛به همين خاطر بايد نظارت دقيق و استانداردي بر چگونگي تدريس مدرسان ،پذيرش هنرجو و .. . براين آموزشگاهها حاكم شود.
مليحه سعيدي در پايان گفت :بايد تفاوتي بين آنكه سالهاي سال در اين عرصه خون دل خورده و آنكه تازه قدم به عرصه گذاشته ،وجود داشته باشد و نرخ دوغ و دوشاب يكسان نباشد.
نظر شما