۲۰ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۲۱

رهبر حزب‌الله عراق:

آمریکا رفتاری دو گانه دارد/داعش بازیچه غرب برای مقابله با اسلام

آمریکا رفتاری دو گانه دارد/داعش بازیچه غرب برای مقابله با اسلام

مشهد- رهبر حزب الله عراق با بیان اینکه آمریکایی ها رفتاری کاملا دوگانه دارند بیان کرد: آنها به مسلمانان می گویند که حق دخالت در مسائل سایر کشورها را ندارند اما خود در امور همه دنیا مداخله می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله هاشم‌ الحیدری شامگاه پنجشنبه در دومین اردوی آموزشی جهان اسلام که در محل فرهنگسرای زیارت برگزار شد بیان کرد: در حالی غربی ها به سرکردگی آمریکا، مسلمانان را دخالت در امور کشورهای جهان منع می کنند که ایالات متحده به همپیمانان خود در قطر، ترکیه و عربستان اجازه دخالت در امور سایر کشورها و لشکر کشی را می دهد.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پروژه‌ها و برنامه‌های آمریکا و قدرت‌های استکباری به یک پروژه تهاجمی تبدیل شد بیان کرد:آمریکایی ها ادعا می کنند که به دنبال پیاده سازی دموکراسی در عراق و افغانستان هستند اما در عمل مشاهده می کنید که در کشور های هم پیمان خود از جمله عربستان حتی حداقل ازادی از جمله رانندگی بانوان وجود ندارد و با وجود همه جنایاتی که در حال شکل گرفتن در منطقه است اما آنها سکوت کرده اند و به حقوق بشر توجهی ندارند.

وی دشمنی امروز آمریکا، صهیونیست، عربستان سعودی و داعش با ایران و سایر مسلمانان را دلیل بر درستی مسیر انقلاب اسلامی دانست و افزود: هرچه خط اسلامی قوی‌تر و عمیق‌تر باشد، دشمن به شکل جدی‌تری وارد شده و مقابله می‌کند.

هاشم الحیدری ادامه داد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پروژه های سلطه طلبانه استکبار و به خصوص آمریکا از موضع قدرت طرح می شد ولی اکنون پروژه های استکباری از موضع ترس طرح می شود و دوگانگی در برخورد های آمریکا مشهود است.

رهبر مقاومت ملی عراق با بیان اینکه هدف اصلی از توطئه‌های آمریکا و استکبار جهانی در منطقه تنها ایران نیست افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اولین بار در طول این سال‌ها به این نکته اشاره کردند که هدف اصلی سران سلطه ستیز با قرآن و اسلام است.

وی اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از علمای شیعه مسئله عدم دخالت در امور سایر کشورهای اسلامی را پذیرفته‌اند و فراموش کرده‌اند که پیامبر(ص)، فرمودند: «کسی که اهتمام به امور مسلمانان دیگر نداشته باشد، مسلمان نیست».

وی در این راستا با استناد به سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد: رهبری با صراحت و شجاعت تمام فرمودند ما مسلمانان دیگر کشورهای اسلامی را رها نمی‌کنیم، حتی اگر آنها بگویند نباید دخالت کنید.

داعش پروژه ای آمریکایی برای مقابله با اسلام

رهبر حزب‌الله عراق با بیان اینکه تشکیل گروهک تروریستی داعش پروژه ای کاملا آمریکایی و بازیچه ای در دست غربی ها برای مقابله با اسلام است بیان کرد: غربی ها این گروهک تروریستی را تنها برای کشتن چند مسلمان اجیر نکرده اند بلکه سعی دارند تا بواسطه بهره گیری از آنها چهره اسلام را خشن و زشت در دیدگان جهانیان معرفی کنند و از جذب جوانان اروپایی به اسلام بکاهند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های سران سلطه در ضعیف‌ترین حالت ممکن قرار دارد بیان کرد: داعش یک جریان ایجادشده توسط آمریکا و همراهی عربستان و صهیونیست‌ها است که هدفی به جزتخریب چهره اسلام ندارد.

آیت‌الله هاشم‌ الحیدری ادامه داد: داعش برای پیاده‌سازی یک پروژه بزرگ اسرائیلی، آمریکایی و قطری وارد عراق شد که در آن برخی سیاستمداران خائن عراق نقش داشتند.

وی گفت: برنامه داعش این بود که پس از سقوط و اشغال موصل به سامرا حرکت کنند و با هتک حرمت قبر امامین سامرا این مضجع شریف را نبش کنند.

وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که عراق را از طریق غیرنظامی و به شکل مدنی اشغال کنند و از طریق قرار دادن برخی مسئولان از خود در جایگاه‌های حساس حکومت عراق و با دخالت‌های سفارت‌خانه واشنگتن در بغداد به اهداف شوم خود در این کشور دست یابند.

ایران اسلامی نگهدارنده ستون اسلام است

آیت الله هاشم الحیدری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی اراین نگاه دارنده ستون های دین اسلام است بیان کرد: خوشبختانه خط اصیل اسلام ناب محمدی(ص) در ایران در خط ولایت فقیه و شخص رهبری وجود دارد و در درجه دوم این خط را می‌توان در رویکرد سیدحسن نصرالله و سپس در مقاومت اسلامی در کشورهای منطقه دید.

وی اظهار کرد: هر یک از افراد مجاهد در کشورهای اسلامی برای مبارزه باید نگاهشان به خط مشی مبارزاتی جمهوری اسلامی باشد و از این کشور الگو بگیرند.

رهبر حزب الله عراق با اشاره به اینکه برخی از گفتگوها در عراق مبنی بر این است که ما تاوان ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ایران را پس می‌دهیم، اظهار کرد: ما با کشوری جنگیدیم که به‌عنوان تنها کشور شیعی و اسلامی پس از ۱۴۰۰ سال از گذشت حکومت امام حسن مجتبی(ع)، تشکیل شده بود لذا من خطابم به برادران ایرانی این است که باید قدر جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه را بدانند.

وحدت رمز پیروزی

رهبر حزب الله عراق همچنین فتوای مرجعیت دینی در نجف را عامل اصلی انسجام و وحدت جوانان و در نتیجه جلوگیری از سقوط عراق در برابر داعش عنوان کرد و گفت: لبیک جوانان مومن عراقی به فتوای مرجعیت نجف بسیار حائز اهمیت بود و لذا وحدت ناشی از این فتوا از سقوط عراق جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه تبلیغاتی و رسانه‌ای آمریکا در عراق تلاش می‌کند تا مردم را از مسائل اساسی مانند مقاومت و جهاد غافل کند افزود: برخی مسئولیت‌ها از جمله حفظ وحدت بین سنی و شیعه، ایجاد روحیه جهاد و مقاومت و آمادگی برای مقابله با دشمن و نیز بیداری، بصیرت و رصد تحرکات دشمن وظیفه ما در قبال تبلیغات مسموم دشمن است.

رهبر حزب‌الله عراق توجه به ولایت فقیه را یکی دیگر از مسئولیت‌های مهم و اساسی در این راستا عنوان کرد و افزود: امروز بسیاری از نقاط جهان همانند بحرین سرشار از عاشقان ولایت فقیه است و به گفته  سید حسن نصرالله موضوع ولایت فقیه تنها یک موضوع تابعیتی نیست، بلکه باید با شادی او شاد و با غم او غمگین بود در واقع می‌توان گفت همانند تعامل و رفتار با یک معصوم است.

وی افزود: در حال حاضر ما پیروز میدان هستیم و باید در این راستا قدردان جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه باشیم.

 

 

کد خبر 2912639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha