۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۳۴

معاون کمیته امداد خوزستان:

حامیان ایتام خوزستانی ۴۲ میلیارد ریال کمک کردند

حامیان ایتام خوزستانی ۴۲ میلیارد ریال کمک کردند

اهواز- معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان از کمک ۴۲ میلیارد ریالی حامیان خوزستانی به ایتام زیرپوشش این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

فرهاد قنواتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان خوزستان هستند.

وی با اشاره به همکاری ۳۸ هزار و ۵۲۱  حامی با کمیته امداد خوزستان بیان کرد: طبق برآورد صورت گرفته هر یتیم خوزستانی از حمایت سه حامی برخوردار است.

قنواتی با اشاره به اینکه این میزان کمک شامل مساعدت‌های نقدی و غیر نقدی حامیان است، اضافه کرد: امسال حامیان ایتام خوزستانی ۴۲ میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی داشته‌اند که در مقایسه با سال قبل از آن پنج درصد رشد داشت.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان همچنین در ارتباط با اجرای طرح محسنین در استان خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و ۳۵۶ حامی کفالت یک هزار و ۸۷۹ فرزند غیر یتیم را در قالب طرح محسنین عهده‌دار هستند.

قنواتی با اشاره به اینکه به‌منظور بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت خیران و حامیان در طرح محسنین در سال جاری نسبت به آماده‌سازی شناسنامه ۱۰ هزار فرزند غیر یتیم برای جذب حامی اقدام شده است، عنوان کرد: تعدادی از این شناسنامه‌ها به کمیته امداد کشور و تعدادی نیز در مرکز استان و شهرستان‌ها ارائه و نسبت به جذب حامی اقدام می‌شود.

وی با اشاره به سرانه دریافتی ایتام به‌صورت ماهانه اظهار کرد: سرانه دریافتی هر یتیم خوزستانی به‌صورت متوسط ۷۰۰ هزار ریال و سرانه پرداختی به ایتام نیز ۲۱۸ هزار ریال است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خوزستان در پایان آماری از بومی و غیربومی بودن حامیان نیز ارائه کرد و گفت: از ۳۸ هزار و ۵۲۱ حامی همکار با کمیته امداد استان خوزستان، ۸۷ درصد بومی و ۱۳ درصد آنها غیربومی هستند.

کد خبر 2915209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha