۲۸ بهمن ۱۳۸۴، ۱۲:۳۵

وزير بهداشت در جمع خبرنگاران عنوان كرد:

قدرت عملي دانشگاه ها در برنامه چهارم توسعه نهادينه مي شود // تخلفات آزمون دستياري در دو هيات بدوي و تجديدنظر بررسي مي شود

قدرت عملي دانشگاه ها در برنامه چهارم توسعه نهادينه مي شود // تخلفات آزمون دستياري در دو هيات بدوي و تجديدنظر بررسي مي شود

ماده 49 اختياراتي را به دانشگاه ها داده است كه در پي آن قدرت عملي را براي آنها فراهم آورده است و اين از افتخارات دولت است كه اسقلال دانشگاه ها در قانون توسعه نهادينه شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي "مهر"، دكتر "كامران باقري لنكراني" در حاشيه همايش راهكارهاي اجرايي شدن ماده 49 در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب، تصريح كرد: استقلال عملي و قدرتي كه مجلس به دانشگاه ها اعطا كرده بايد زمينه اي شود تا ارتقاي چشمگيري در نظام آموزش پزشكي كشور رخ دهد.

وزير بهداشت در خصوص تخلفات آزمون دستياري گفت: تخلفات آزمون دستياري از دو جهت مورد بررسي قرار مي گيرد كه طي آن قوه قضاييه به صورت قضايي به بررسي موضوع اقدام مي كند و وزارت بهداشت نيز از جهتي كه اين تخلف در يك آزمون ملي صورت گرفته است آن را بررسي مي كند.

وي يادآور شد: مجلس شوراي اسلامي در تير ماه جهت نظام بخشيدن به رسيدگي تخلفات آزمون ها قانوني را ايجاد كرده است كه شامل رسيدگي به اين تخلفات در دو هيات بدوي و تجديدنظر مي شود. هيات بدوي تشكيل شده و هيات تجديدنظر هم كه به عنوان يك شوراي بين بخشي فعاليت مي كند در حال رسيدگي است.  

وزير بهداشت در خصوص پرسنل هاي استخدامي در اين حوزه گفت: در حال حاضر  8 هزار نفر در پي جايگزيني بازنشسته ها استخدام شده اند و 6 هزار نفر ديگر در مراحل پاياني امور استخدامشان به سر مي برند كه تا پايان سال استخدام آنها قطعي مي شود.

"باقري لنكراني" از پرداخت بدون ديركرد حقوق و مزاياي پرسنل مرتبط با وزارت بهداشت خبر داد و افزود: در سال 84 علي رغم مشكلاتي كه وجود دارد كليه پرداختي هاي پرسنل اعم از عيدي و پاداش با وجود تصويب متمم بودجه به موقع واريز مي شود. پرداخت بخشي از پاداش هاي پايان خدمت كارمندان و بن هاي آنها كه مربوط به سال هاي 80 تا 83 مي شود و معادل با 300 ميليارد تومان است نيز در حال بررسي است.

وزير بهداشت با ذكر اين مطلب كه تا كنون در ايران موردي انساني در خصوص آنفولانزاي مرغي وجود نداشته است، تصريح كرد: استفاده از مرغ و تخم مرغ با توجه به عدم وجود آلودگي در آنها بدون خطر است و وزارت بهداشت به طور مستمر در حال بيماري يابي فعال است.

کد خبر 291624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha