۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۱۵

معاون وزیر بهداشت خبر داد:

واگذاری ماموریت ویژه به دانشگاه‌های علوم پزشکی در مهرماه

واگذاری ماموریت ویژه به دانشگاه‌های علوم پزشکی در مهرماه

معاون آموزشی وزارت بهداشت از واگذاری ماموریت های ویژه در مهرماه به دانشگاههای علوم پزشکی خبر داد و گفت: این کار با انعقاد قرارداد بین معاونت آموزشی و دانشگاهها اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر باقر لاریجانی در نشست مدیران مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی کشور که امروز چهارشنبه ۲۵ شهریور برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: اشتراک تجربیات دانشگاهها در حوزه آموزش علوم پزشکی از الزامات تحول در این حوزه است و پورتال جامع مراکز مطالعات در ماه های آینده راه اندازی می شود.

وی افزود: مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی به عنوان خط مقدم آموزش علوم پزشکی کشور و تحول در این حوزه هستند و امید است با همکاری این مجموعه تحول در آموزش پزشکی به نحوی اثربخش اجرا شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه تلاش های زیادی در حوزه آموزش علوم پزشکی کشور انجام می شود اظهار داشت: این تلاش ها و تجربیات دانشگاهها باید با ایجاد پورتال جامع در یک سامانه جمع آوری شود تا دانشگاهها از تجربیات یکدیگر بهره مند شوند.

لاریجانی، ترجمان بسته های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی را یکی از وظایف اصلی مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی برشمرد و گفت: از سال آینده رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی به صورت تلفیقی از شاخص های طرح راد و بسته های تحول و نوآوری صورت خواهد گرفت.

وی افزود: باتوجه به توصیه های مقام معظم رهبری درخصوص ارتقاء آموزش علوم پزشکی بسته های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی با هدف ارتقاء نوآوری و بهره برداری سیستماتیک از ظرفیت های کشور در این حوزه تدوین شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از واگذاری ماموریت های ویژه در مهرماه به دانشگاهها خبر داد و گفت: این ماموریت های ویژه با انعقاد قرارداد فی مابین معاونت آموزشی و دانشگاههای علوم پزشکی به دانشگاهها واگذار می شود و مرکز تحقیقات راهبردی علوم پزشکی در کنار مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی مسئولیت رصد اجرای این ماموریت ها را بر عهده خواهد داشت.

 لاریجانی گفت: معاونت آموزشی وزارت بهداشت از مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی در راستای ماموریت های واگذار شده به دانشگاهها حمایت خواهد کرد و امیدواریم با بهره برداری از این شبکه عظیم شاهد تحول در حوزه آموزش علوم پزشکی باشیم.

کد خبر 2917258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha