۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۷:۱۷

قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

موفقیت دانشگاه در گرو تبدیل علم به ثروت است

موفقیت دانشگاه در گرو تبدیل علم به ثروت است

اردبیل- قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد: در دنیای امروز موفقیت دانشگاه ها در گرو تبدیل علم به ثروت و ارزش آفرینی علم است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نریمانی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست مشترک مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی با روسای دانشگاه های اردبیل با بیان اینکه تولید علم صرفا یکی از رسالت های دانشگاه است، تصریح کرد: انسان برای تکامل در کنار سرمایه علمی به سرمایه اجتماعی و معنوی نیز نیاز دارد.

وی افزود: اینکه در دانشگاه ها ساعت ها برای نگارش یک مقاله زمان سپری شود اما در نهایت نتوان آن ایده را به ثروت تبدیل کرد صحیح نیست و اگر دانشگاه ها به دنبال این هستند که موفق عمل کنند باید در راستای تولید علم به ثروت گام بردارند.

قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به توانمندی های علمی دانشگاه های استان ادامه داد: در حال حاضر ۵۵ واحد دانشگاهی با ۷۵۰ نفر عضو هیئت علمی تمام وقت در دانشگاه ها داریم و این بیانگر ظرفیت بی نظیر آموزش عالی در این استان است.

نریمانی وجود ۵۸ رشته دکتری فقط در دانشگاه محقق اردبیلی و ۲۸ رشته در دانشگاه آزاد را شاخصه دیگر توانمندی علمی دانشگاه های استان دانست و تاکید کرد: باید زمینه همراهی دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای تبدیل علم به ثروت فراهم شود.

معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی در عین حال به فعالیت چهار مرکز رشد و پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و افزود: با چنین قابلیت هایی نگرش ما در آموزش عالی باید تغییر یابد و تحقیقاتی که به مقاله تبدیل می شود به سمت تجاری سازی سوق داده شود.

وی با اشاره به ظرفیت قابل توجه صندوق نوآوری و شکوفایی هدف از حضور مدیران این صندوق را آشنایی با پتانسیل صندوق عنوان و اضافه کرد: متاسفانه نداشتن شناخت موجب شده است تاکنون سهم مطلوبی از تسهیلات صندوق به استان اختصاص نیابد و فقط هشت شرکت از تسهیلات استفاده کنند.

قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی استفاده از ظرفیت این صندوق را مقدمه ای برای رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان دانست و تاکید کرد مدیران دانشگاهی باید با آگاهی کامل از این پتانسیل بهره گیرند.

کد خبر 2928924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha