۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۳۰

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی زنجان:

نیاز پژوهشی رده‌های مختلف انتظامی زنجان رفع می‌شود

نیاز پژوهشی رده‌های مختلف انتظامی زنجان رفع می‌شود

زنجان -رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: در حال حاضر دفتر تحقیقات این نیرو در زنجان به‌صورت علمی و پژوهشی با توجه به نیاز رده‌های مختلف ناجا وارد کارشده است.

خدیجه حیدری به مناسبت هفته نیروی انتظامی در گفتگو با خبرنگار مهر به فعالیت‌های دفتر تحقیقات کاربردی این نیرو اشاره کرد و افزود: مجموعه فعالیت­های مطالعاتی و تحقیقاتی هر سازمان می‌تواند نقش مؤثر و بسزایی در تحول، رشد و توسعه آن داشته و مسیر یا دوره گذار را برای رسیدن به یک سازمان پویا و مترقی، کوتاه و هموار کند.

وی اظهار داشت: انسجام، هماهنگی، وحدت، هم‌اندیشی، تعاون در تعیین و قبول اهداف سازمانی محوری‌ترین امر در پیمودن این راه است.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: سند راهبردی نقطه اتکایی در انسجام منابع، ایجاد هماهنگی در فرآیند برنامه‌ریزی و انجام فعالیت­های دانشی و علمی است.

حیدری بابیان اینکه سازمان تحقیقات و مطالعات، مسئولیت هدایت کلی ساختار تحقیقات و مطالعات ناجا را به‌منظور پاسخ گویی به نیازهای پژوهشی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران درزمینه ستادی و اجرایی در زمان حال و آینده مرتبط با وظائف و مأموریت های این نیرو را عهده‌دار است.

وی تصریح کرد: فراهم کردن بسترهای مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های نیروی انسانی به‌عنوان عنصر اصلی تحول سازمان، بهره‌گیری از عناصر علمی مؤثر در برگزاری جلسـات علمی، هم‌اندیشی، انتقال تجربه، تشکیل تیم­های علمی و تحقیقاتی، تشویق و ترغیب عناصر سازمانی به فعالیت‌های علمی و بررسی و نیازسنجی تحقیقات، محور فعالیت رده‌های سازمانی تعریف شده در این ساختار است.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی زنجان به‌عنوان متولی اصلی تحقیق و پژوهش فرماندهی انتظامی زنجان با پتانسیل‌های درون و برون‌سازمانی خود در حوزه مطالعات ویژه و عمومی فعالیت می‌کند.

حیدری یاد آور شد: موقعیت ویژه استان زنجان به لحاظ، دانش‌محور بودن استان بر اساس وجود مراکز علمی و دانشگاهی متعدد، مشارکت بالای پژوهشگران و متخصصین درون و برون‌سازمانی شرایط ویژه‌ای را پیش روی تحقیق، پژوهش و مطالعات استان در حوزه مطالعات عمومی ستاد فرماندهی انتظامی استان زنجان قرار داده است.

وی افزود: حوزه مطالعات ویژه ستاد فرماندهی انتظامی استان زنجان به مدت سه سال «سبک زندگی، نظم و امنیت» انتخاب‌شده و بی شک گرایشات مذهبی مردم استان زنجان، پایتخت شور و شعور حسینی بودن و دامنه وسیع مطالعات در حوزه شعائر اسلامی در این انتخاب نقش داشته است.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: تحقیق و پژوهش در حوزه تحقیقات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روند همیـشه پویـا و پایـا به خود گرفته است به‌گونه‌ای که این تغییرات و پویایی به‌طور مستمر ملموس بوده و در جهت بسط و توسعه مأموریت ها و وظایف ذاتی دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان زنجان به‌طور فزاینده‌ای مفید و مؤثر است.

حیدری افزود: این فرایند که با سرعت به‌پیش می‌رود و می‌توان ثمرات و اثـرات آن را دربرش طولی و عرضی تحقیقات ناجـا به‌وضوح مشاهده کرد، باعث شده تا ضرورت تجمعات و گردهمایی‌های حضوری و چهره به چهره را بیـش از پیـش ضروری کرده است تا آگاهی از جدیدترین تدابیر بخشی و عمومـی را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت همه رده‌ها باعث می‌شود ضمن بسط مفهومی، به اشتراک‌گذاری دانش در فرآیند مدیریت دانش، نگــرش جمعـی و هدایت علمـی با لحاظ کردن اصل وحدت رویه در تحقیقات، معنایی علمی و عملی یابد.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان زنجان به اقدامات، دفتر تحقیقات استان زنجان اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش‌های علمی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی غیر صنعتی، حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد، تأليف و ترجمه کتب و مقالات علمی تخصصی، چاپ و انتشار فصلنامه دانش انتظامی استان زنجان، برگزاری منظم جلسات شورای پژوهش و دانش، تعامل و همکاری‌های مشترک با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، برگزاری جلسات اتاق فکر با حضور اساتید و نخبگان استان، برگزاری و مشارکت در همایش‌ها، سخنرانی‌ها، میزگرد و هم‌اندیشی های علمی، حمایت از رساله‌های دکتری، حمایت از نوآوران و ایده پردازان و استعدادهای برتر، به‌کارگیری نخبگان و استعدادهای برتر مشمول و متقاضی کاهش خدمت، چاپ و انتشار کتاب و نشریه علمی است.

حیدری افزود: این دفتر پاسخ‌یابی علمی- کاربردی انتظامی را با قبول پذیرش تاثیرگذاری محیط جغرافیایی بر مأموریت های پلیسی در استان زنجان بر عهده دارد و مأموریت خود را از طریق فعالیت‌های تحقیقاتی و مطالعاتی همچون تحقیق، تألیف، ترجمه، گردهمایی علمی، حمایت از پایان نامه‌های تحصیلی و حوزه جغرافیایی استانی به انجام می‌رساند و تحت تابعیت مستقیم فرماندهی‌های انتظامی استان زنجان بوده و خط‌مشی کاری خود را به‌عنوان رده وابسته از سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا اخذ خواهد کرد.

وی عنوان کرد: دفتر تحقیقات کاربردی ستاد فرماندهی انتظامی استان زنجان بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، اقدام به تدوین سند راهبردی توسعه دانش بر اساس حوزه مطالعات عمومی و ویژه (سبک زندگی اسلامی، نظم و امنیت) کرده است.

حیدری راز موفقیت هر سازمانی را در مدیریت دانش یاد کرد و یادآور شد: مدیریت عنصر و عصاره مهم موفقیت هر سازمانی است چراکه اگر مدیریت درست در سازمانی صورت گیرد اقتدار در آن سازمان تقویت خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های مطالعاتی در حوزه امنیت اجتماعی گفت: روزآمدی و پویایی پلیس درگرو توجه به پژوهش و تحقیق علمی است.  

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: امروز موفقیت پلیس درگرو توجه به امر پژوهش است و خوشبختانه این مهم امروز در نیروی انتظامی استان به خوبی نهادینه‌شده است.

کد خبر 2931036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha