۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۱۳

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

۶۰۰ دانشجوی جدیدالورود در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پذیرش شدند

۶۰۰ دانشجوی جدیدالورود در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پذیرش شدند

بیرجند- معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در سال تحصیلی جاری ۶۰۰ دانشجوی جدید در این دانشگاه پذیرش شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا دستجردی پیش از ظهر یکشنبه در جشن استقبال از دانشجویان جدید الورود دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: این دانشجویان در رشته‌های مختلف پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، اتاق عمل، رادیولوژی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی و حرفه‌ای، فوریت‌های پزشکی، کار‌شناسی ارشد بیوشیمی، آناتومی، پرستاری و.... مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی بابیان اینکه این دانشجویان در دو بخش ورودی مهر و بهمن پذیرش‌شده‌اند، بیان کرد: از ابتدای مهرماه جاری ۳۵۰ دانشجو در رشته‌های مختلف پزشکی سال تحصیلی را آغاز کرده‌اند.

به گفته وی از این تعداد ۲۷۵ دانشجو غیربومی و مابقی نیز از دانشجویان بومی داخل استان هستند.

بهره‌برداری از خوابگاه دخترانه ریحانه در دهه فجر

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه امسال به دلیل کمبود فضای خوابگاهی دانشجویان جدید در خوابگاه‌های خودگردان خارج دانشگاه اسکان داده می‌شوند، اظهار امیدواری کرد:با بهره‌برداری از خوابگاه دخترانه ریحانه در بهمن‌ماه همه دانشجویان دختر به خوابگاه‌های ملکی منتقل شوند.

دستجردی، ظرفیت اسمی این خوابگاه را ۲۸۰ نفر عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۷ آغاز و امیدواریم در دهه فجر امسال نیز به بهره‌برداری برسد.

 وی ادامه داد: این پروژه دارای پنج هزار متر زیربنا خواهد بود.

اسکان ۸۵۰ دانشجو در خوابگاه‌های ملکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از سکونت ۸۵۰ دانشجوی در خوابگاه‌های ملکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد و افزود: همچنین در حال حاضر ۳۰۰ دانشجو در خوابگاه‌های خودگردان اسکان دارند.

دستجردی اضافه کرد: علاوه برهم اکنون ۲۸ زوج متأهل در خوابگاه متأهلین دانشگاه اسکان شده‌اند که در این خوابگاه‌ها امکانات اولیه برای زندگی دو نفر ارائه می‌شود.

وی به فعالیت ۱۱ تشکل دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اشاره کرد و افزود: از این تعداد سه تشکل و هشت مورد نیز کانون‌های فرهنگی و هنری هستند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان داشت: در سال گذشته کارکنان دانشگاه موفق به کسب رتبه بر‌تر قرانی کشور در بین کارکنان وزارت بهداشت شده‌اند.

دستجردی، کسب رتبه بر‌تر در بیستمین مسابقات کتبی قرآن کارکنان، رتبه چهارم مسابقات قرآنی دانشجویان کشور و رتبه بر‌تر المپیاد ورزشی دانشجویان وزارت بهداشت را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه برشمرد.

علی رقم سابقه ۳۰ ساله دانشگاه علوم پزشکی پیشرفتی نداشته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در جلسه از برگزاری جشن سی‌امین سالگی دانشگاه در هفته آینده خبر داد و گفت: علی رقم سابقه ۳۰ ساله دانشگاه علوم پزشکی پیشرفتی نداشته است.

کاظم قائمی با تأکید بر اینکه برای پیشرفت دانشگاه باید همه دست‌به‌دست هم داده و همه تلاش کنند، بیان داشت: شاکله این پیشرفت در دست شما دانشجویان است.

وی اضافه کرد: ما دانشجوی تک‌بعدی نمی‌خواهیم بلکه باید دانشجویان در همه زمینه‌های تحصیلی، فرهنگی، ورزشی و علمی حضور فعال داشته باشند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی نیز در این جلسه اظهار کرد: هدف نهاد مقام معظم رهبری حمایت، نظارت و حمایت از بخش‌های دانشجویی و تشکل‌ها است.

حجت‌الاسلام حسن سیدی عنوان داشت: این نظارت در همه حوزه‌های مختلف اساتید، کارکنان و دانشجویان است.

وی خطاب به دانشجویان گفت: هدف اصلی و نهایی شما باید خدمت به خلق باشد اگر نیت این باشد به‌طور حتم خدا نیز پشتیبان شما خواهد بود.

گفتنی است در پایان این جلسه از دانشجو برگزیده مسابقات قرآن کشوری تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 2931475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha