۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۹:۳۱

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور عنوان کرد:

وجود پنج میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد در کشور

وجود پنج میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد در کشور

همدان- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور از وجود پنج میلیون فارغ التحصیل این دانشگاه در کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگارمهر، حمید میرزاده عصر دوشنبه در شورای سیاست گذاری استانی سما با بیان اینکه سما اهداف بلندی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: واگذاری شورای سیاست‌گذاری به روسای دانشگاه آزاد گامی مناسب در افزایش همکاری ها و همفکری ها خواهد بود.

وی درادامه با بیان اینکه این اقدام باعث افزایش ارتباط و تقویت سازمان سما خواهد شد، اظهارداشت: شورای سیاست‌گذاری سما اقدامات بسیاری در دستور کار دارد و شاید برای ایجاد تنوع و تحول در اساسنامه نیز تغییراتی ایجاد شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور به واگذاری فضاهای مازاد موجود در دانشگاه ها اشاره کرد و با بیان اینکه واگذاری این فضاها برای دانشگاه آزاد درآمد زا خواهد بود، بیان داشت: شهریه‌های دانشجویی بخش پزشکی حتی نیمی از هزینه های دانشگاه را نیز پوشش نمی دهد.

حمید میرزاده در ادامه با تاکید براینکه متاسفانه با دانشگاه آزاد برخورد سیاسی می‌شود، عنوان کرد: اقتصاد اگر نباشد هیچ بنگاه و موسسه‌ای نمی‌تواند سرپا بماند بنابراین یکی از راه‌های درآمدزایی برای این دانشگاه فعالیت های اقتصادی، شرکتهای دانش بینان و بازآموزی برای همه حتی فارغ التحصیلان است.

وی با اشاره به اینکه پنج میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد در کشور وجود دارد، گفت: روسای دانشگاه‌ها باید ارتباط خود را با سازمان سما تقویت کنند تا مدارس با کیفیتی ایجاد کنند و خدمت بزرگی به آموزش و پرورش داشته باشند.

حمید میرزاده در ادامه با بیان اینکه ماموریت و جابه‌جایی نیروهای دانشگاه برای آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای باید با هماهنگی رئیس سازمان سما انجام شود، افزود: دانشگاه آزاد و سازمان سما باید به صورت هماهنگ به عنوان یک مجموعه با یکدیگر کار کنند تا به اهداف کلی دانشگاه برسند.

وی با اشاره به اینکه جلب کمک‌های خیران در اساسنامه دانشگاه آزاد ذکرشده است، گفت: اگر خیران مدرسه‌ساز ۵۰ درصد از هزینه ساخت یک واحد آموزشی را پرداخت کنند مابقی را دانشگاه آزاد پرداخت کرده و واحد آموزشی به نام خیر نامگذاری خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه پذیرش بدون کنکور دانشجو از بهمن ماه در واحدهای دانشگاه آزاد آغاز می‌شود، افزود: توزیع دانشجو در مراکز استان‌ها در اولویت بوده که  شامل دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری می‌شود.

حمید میرزاده با تاکید بر اینکه همه باید در راستای اهداف کلی دانشگاه آزاد حرکت کنند، اظهارداشت: برخی روسای دانشگاه‌ها بحث دانشجوخواری را در پیش گرفته اند که باید بدانند این موضوع در خانواده دانشگاه آزاد جایی ندارند.

وی در ادامه با تاکید براینکه رقابت بین واحدهای دانشگاهی و آموزشکده‌های سما باید منطقی باشد، عنوان کرد: سازمان مرکزی باید به تمامی واحدهای استانی توجه داشته و امکانات را تنها برای مرکز استان فراهم نکند چرا که اگر سازمان سما ناموفق باشد دانشگاه آزاد نیز ناموفق خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری برای رفع اختلافات مالی بین واحدهای سما و دانشگاه‌های آزاد را از اولویت های این دانشگاه عنوان کرد و بیان داشت: باید مراقب نظارت‌های سفارشی در دانشگاه آزاد و سازمان سما بود چراکه گاهی شیطنت‌هایی در آن صورت می‌گیرد که همین امر مشکلاتی را ایجاد می کند.

حمید میرزاده در ادامه با بیان اینکه برای مقاطع کاردانی، امکاناتی همچون کارگاه و آزمایشگاه فراهم شده است، گفت: در صورت جابه جایی رشته‌های کاردانی از دانشگاه‌های آزاد به سازمان سما باید هزینه‌های حاصل از این جابه‌جایی توسط این سازمان پرداخت شود.
 

کد خبر 2932885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha