۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۹:۵۰

دبیر علمی کنفرانس بین المللی ریزگردها تأکید کرد:

ضرورت مواجهه علمی با طوفان های شن محلی در خوزستان

ضرورت مواجهه علمی با طوفان های شن محلی در خوزستان

اهواز- دبیر علمی کنفرانس بین المللی ریزگردها گفت: متأسفانه در خوزستان با طوفان های شنی محلی مواجه هستیم و باید به صورت علمی با این پدیده روبرو شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زراسوندی شامگاه شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری کنفرانس ملی گرد و غبار که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری خوزستان برگزار شده بود، اظهار کرد: تأکید برگزارکنندگان به کاربردی بودن کنفرانس است و تلاش می کنیم از طرح مباحث نظری صرف پرهیز کنیم و یافته های جدید را ارائه دهیم.

وی افزود: در کنار کنفرانس کارگاه های آموزشی برگزار می شود تا بتوانیم در این کارگاه ها فناوری های خارجی ارائه شده را بومی سازی کنیم. متأسفانه در خوزستان با طوفان های شنی محلی مواجه هستیم و باید به صورت علمی با این پدیده روبرو شویم.

دبیر علمی کنفرانس بین المللی ریزگردها تصریح کرد: ساال هاست که پدیده گرد و غبار از پیشوند گرد و غبار برگرفته شده و این پدیده عادی شده است. متأسفانه در خوزستان با طوفان های شنی محلی و طوفان های خیابانی مواجه هستیم.

زراسوندی ادامه داد: کشورهای عربی گزارش اقدامات مرتبط با گرد و غبار خود را در اختیار ما نمی گذارند و قرار است تا از طریق برگزاری کنفرانس ریزگردها به این گزارش ها دسترسی پیدا کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان خوزستان با اشاره به حضور دانشمندان متخصص ریزگردها به عنوان سخنرانان خارجی در کنفرانس بین المللی ریزگردها عنوان کرد: اینگلبرت از داشنگاه یو. سی. ال. ای آمریکا و میدلتون از دانشگاه آکسفورد انگلیس از سرشناس ترین چهره های علمی و دانشگاهی دنیا در بحث ریزگردها هستند که در این کنفرانس حضور دارند.

وی در پایان گفت: با انجام مذاکراه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد نخبگان و با حمایت استانداری خوزستان استارت آپ ویکند ویژه شرکت های دانش بنیان صاحب فناوری مالچ پاشی برگزار می شود.

کد خبر 2937404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha