۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۱

در دهه اول ماه محرم؛

۸۸۵ مبلغ دینی به نقاط مختلف خراسان جنوبی اعزام می‌شوند

۸۸۵ مبلغ دینی به نقاط مختلف خراسان جنوبی اعزام می‌شوند

بیرجند - مسئول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اعزام ۸۸۵ مبلغ به نقاط مختلف این استان در دهه اول ماه محرم خبر داد.

حجت الاسلام علی کوثرنیا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: در راستای اهمیت تبلیغ در اسلام به ویژه تبلیغ چهره به چهره احکام اسلام ناب محمدی(ص) و برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در ایام ماه محرم ۸۸۵ مبلغ فعالیت تبلیغی خود را در سراسر استان آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۵۳۵ نفر مبلغ بومی ساکن در استان هستند بیان کرد: تعداد ۳۵۰ نفر نیز مبلغان میهمان هستند که از استان‌های قم، اصفهان و مشهد به شهر‌ها، بخش‌ها و روستاهای متقاضی اعزام خواهند شد.

مسئول امور مبلغان اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به برنامه‌های تبلیغی مبلغان در دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: در طی این ایام فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با شعار سال و جایگاه ولایت ونقش ولی فقیه درجامعه توسط مبلغان تبیین می‌شود.

حجت الاسلام کوثرنیا برگزاری مراسم عزاداری، تبیین موضوع امامت، ولایت و سیره ائمه اطهار به ویژه امام حسین(ع)، برگزاری نمازجماعت، وعظ و خطابه، بیان احکام و معارف، حجاب و عفاف، فرهنگ ایثار و شهادت، بصیرت بخشی و آگاهی به جامعه، احیای امربه معروف و نهی از منکر و اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین در این دهه جلسات پرسش و پاسخ، گفتمان دینی، تفسیر، ترویج سبک زندگی اسلام و بیان اهمیت مقابله باسبک زندگی غربی توسط مبلغان برگزار می‌شود.

مسئول امور مبلغان اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اعزام ۹۰۰ مبلغ به مناطق مختلف استان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: سازمان تبلیغات در مناسبت‌های مختلف با توجه به نیازمندی مناطق مختلف امور اعزام مبلغان را سازمان دهی می‌کند.

به گفته وی در حال حاضر تعداد ۷۵ مبلغ در قالب طرح هجرت، ۶۵ مبلغ در طرح استقرار و ۱۲۰ مبلغ بومی در طول سال مشغول به فعالیت‌های تبلیغی در استان هستند.

حجت الاسلام کوثرنیا ادامه داد: افزایش تعداد مبلغان طرح استقرار یکی از برنامه‌های جدی سازمان در سال جاری خواهد بود.

کد خبر 2939533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha