۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۵۳

آیت الله نوری همدانی:

اخذ مالیات به شیوه کنونی نادرست است/ انتقاد از بی‌ثباتی قیمت‌ها

اخذ مالیات به شیوه کنونی نادرست است/ انتقاد از بی‌ثباتی قیمت‌ها

قم - یکی از مراجع تقلید، اخذ مالیات از روی اجناس را خلاف دستورات اسلامی دانست و گفت: مالیات بر روی اجناس کشیده شود، فقرا نیز باید آن مالیات را پرداخت کنند که مناسب و درست نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی امروز سه‌شنبه در دیدار علی عسکری رئیس امور مالیاتی کشور با وی، اظهار داشت: اقتصاد از موضوعات بسیاری مهمی است که آثار خود را زود‌تر از دیگر ابعاد موجود، خود را در زندگی مردم نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید مجرمان را شناسایی و آنان را مجازات کرد، ابراز داشت: اقتصاد، از موضوعاتی است که با زندگی مردم رابطه مستقیم دارد و از ابعاد زندگی آنان محسوب می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که در ۳۲ آیه قرآن کریم، زکات و نماز در کنار هم آمده است، تصریح کرد: همانطور که انسان مسئولیتی در برابر پروردگار دارد، در برابر اجتماع نیز مسئول است.

وی بیان داشت: مسئولیت‌ها در رهبری اجتماع به مردم سپرده شده و باید در این راه اقدامات مناسب داشته باشند.

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر رابطه دریافت مالیات با تمکن و رفاه مالی مردم، به نامه ۵۳ نهج البلاغه اشاره و اظهار داشت: در این نامه حضرت امیر(ع) به مالک اشتر فرموده است: ‌ای مالک نظرت به رفاه، عمارت و آبادی مردم بیش از نظرت به مالیات باشد؛ چرا که اخذ مالیات بدون توجه به احوال مردم، شهر‌ها را خراب و مردم را به هلاکت می‌رساند.

ثبات قیمت در کشور نیست

وی با اشاره به گلایه‌های مردم از گرانی‌ها، ابراز داشت: در توصیه‌هایی به رئیس جمهور و معاونان ایشان این نکته را تذکر دادم که باید قیمت اجناس در کشور یکسان بوده و بستگی به بالا یا پایین شهر نداشته باشد.

استاد برجسته حوزه با بیان این مطلب که ثبات قیمت، نیاز کشور است، گفت: امروز این ثبات قیمت در کشور وجود ندارد و چرا ما باید از آن عاجز و ناتوان بوده یا به آن اعتنا نکنیم؟

وی تصریح کرد: امروز قیمت‌ها در بالا و پایین شهر، شهر با روستا، شهر با میانه‌های راه و... متفاوت است و از مشکلاتی است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

آیت الله نوری همدانی بیان داشت: اینکه قیمت‌ها هر ساله تغییر پیدا کند، مناسب نیست و باید آن را حل کنید و مردم از دولت انتظار دارند.

وی اخذ مالیات از روی اجناس را خلاف دستورات اسلامی دانست و گفت: وقتی مالیات بر روی اجناس کشیده شود، فقرا نیز باید آن مالیات را پرداخت کنند که مناسب و درست نیست.

مرجع تقلید شیعیان در پایان با اشاره به فاجعه منا گفت: این حادثه، موضوع روز بوده و باید برای اداره حرمین شریفین و مسجدالاقصی به دست مسلمانان فکری اندیشیده شود.

کد خبر 2939990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha