۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۰

کارشناسان چینی با «چین در تاریخ چین» در شبکه افق

کارشناسان چینی با «چین در تاریخ چین» در شبکه افق

سومین بخش از مجموعه «چین در تاریخ چین» با عنوان «خورشید و باد بدون آب» یکشنبه ۲۶ مهرماه از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه «چین در تاریخ چین» امروز یکشنبه ۲۶ مهر با موضوع توسعه صنعتی در چین روی آنتن شبکه افق می رود. دانستن این نکته مهم است که امروزه بحرانی عظیم، اقتصادهای بزرگ جهانی همچون آمریکا و حتی ژاپن را تهدید می کند و این در حالی است که چین، هر روز بر قدرت اقتصادی خویش می افزاید.

آنچه این کشور را از شرایط دشوار چند دهه پیش خود به این مرحله رساند ارتباط تنگاتنگی با تغییرات فرهنگی و اجتماعی مردمش دارد. مجموعه «چین در تاریخ چین» جنبه های مختلف این تغییرات را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد.

در سومین قسمت از این مجموعه با عنوان «خورشید و باد بدون آب» بیان می کند که چین در حال رشد بوده و زمانی که یک پنجم مردم جهان، استانداردهای زندگی خود را ارتقا می دهند، به ابزارها و امکانات بیشتری هم نیاز دارند.

توسعه شهرها و صنعتی شدن بیشتر، با حفاظت از محیط زیست در تضاد است به همین دلیل چینی ها درصدد حل این تضاد برآمده اند. گفتگو با برخی کارشناسان چینی در حوزه های مختلف سیاست خارجی و داخلی، محیط زیست، اقتصاد و امور اجتماعی، بخش های مختلف این مجموعه را تشکیل می دهد.

لیزبت شولز کانتررز تهیه کننده و لولو جانبرینک کارگردان این مجموعه مستند هستند که سومین بخش از آن یکشنبه ۲۶ مهرماه ساعت ۱۷ و تکرار آن ساعت ۲۲ از شبکه افق پخش خواهد شد.

کد خبر 2943359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha