۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۹

نماینده مجلس مطرح کرد:

بی توجهی دولت به خرید محصولات دانش بنیان

بی توجهی دولت به خرید محصولات دانش بنیان

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم اینکه دولت موظف به خرید محصولات دانش بنیان است اما به این موضوع عمل نمی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار اختیاری امروز در نخستین هم اندیشی فعالان اقتصاد دانش بنیان و نوآوری اظهار داشت: در ۲ دهه قبل که پارک‌های علمی و فناوری راه اندازی شدند، همه سراغ تاپ و سرسره آن را از ما می گرفتند؛ چراکه هیچ‌گونه آشنایی با این پارک ها در کشور وجود نداشت.

وی با بیان اینکه تنها یک قانون در این زمینه داشتیم، گفت: در سال ۱۳۸۹ قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان را تصویب کردیم که این امر آسانی نبود. البته در همان سال هم کسی با این ادبیات (شرکت های دانش بنیان) آشنایی نداشت.

اختیاری با بیان اینکه ۲ سال زمان برد تا آئین نامه حمایت از شرکت های دانش بنیان نوشته شود، افزود: البته در شرایط بد ِ اقتصادی کشور بود که صندوق نوآوری و شکوفایی راه اندازی شد ولی در همان سال ها بودجه ای به آن اختصاص نیافت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اعتقاد داریم قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان ظرفیت بیشتری دارد، تصریح کرد: البته در حال حاضر هم ۱۰ درصد از این قانون اجرا می شود.

به گفته وی، برخی از وزرا به قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان با دیدگاه فانتزی می نگرند.

اختیاری ادامه داد: اگر در این قانون، معافیت ها دیده شده باید وزرا این موضوع را اجرایی کنند و نادیده نگیرند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: در این قانون تصویب شد دولت به عنوان بنگاه اقتصادی موظف به خرید محصولات شرکت های دانش بنیان باشد ولی این موضوع اجرایی نمی شود. باید دولت به این امر توجه ویژه ای داشته باشد.

اختیاری عنوان کرد: ما باید قبول کنیم نیاز به توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور داریم که در این زمینه باید تعاملاتی بین دستگاه ها در کشور باشد.

کد خبر 2943507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha