۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۳

جایزه فوتو ریپورتر به عکاس ایرانی رسید

جایزه فوتو ریپورتر به عکاس ایرانی رسید

مجید سعيدی عکاس ایرانی مقیم افغانستات برنده جایزه فوتو ریپورتر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید سعیدی عکاس و هنرمند ایرانی با پروژه «سرزمین مناقشه» برنده جایزه فستیوال فوتو ریپورتر فرانسه شد.

فستیوال فوتو ریپورتر هر ساله در شمال فرانسه برگزاری می‌شود و به بهترین پروژه‌های ارایه شده از سوی هنرمندان جوایزی را اهدا می‌کند که امسال نیز از ایران مجید سعیدی با پروژه‌ای به نام «سرزمین مناقشه» موفق به اخذ جایزه ۱۰ هزار یورویی این فستیوال شد.

همزمان با کسب این جایزه توسط مجید سعیدی مجله لنز کالچر درباره این هنرمند ایرانی نوشت: در تابستان ٢٠١٥ مجید سعیدی پس از فعالیت پنج ساله در افغانستان، وضعیت این کشور را به حدی وخیم دید که احساس کرد قادر به اتمام پروژه‌اش نیست اما با وجود موانع به وجود آمده ناشی از درگیری های داخلی افغانستان، او برای تکمیل پروژه‌اش خود را با شرایط امنیتی افغانستان تطبیق و نتیجه گرفت و به عنوان یکی از اولین عکاسان با ارتش افغانستان همراه شد و توانست توانایی‌های دفاعی مردم افغانستان را به خوبی نشان دهد. عکس‌های سعیدی در پروژه «افغانستان سرزمین مناقشه» ما را به حسی از حرکت می رساند که بیشتر سینماتیک می نماید؛ یک حس هیجانی از این واقعیت که ما می دانیم تمامی این مناظر به طرز وحشیانه ای حقیقی هستند.

پیش از سعیدی عکاسانی همچون پاتریک روبرت، امی ویتالی، گری نایت، روبین همونت، دونالد وبب، برنده این جایزه شده اند. همزمان با حضور سعیدی در این فستیوال نمایشگاهی از آثار این هنرمند ایرانی در شمال فرانسه برگزار شد که تا آخر اکتبر ۲۰۱۵ ادامه دارد.

کد خبر 2945779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اشی زند ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
      0 0
      خوشخالم بخاطر افتخاری که باعث شد عکاس های ایرانی بگیرندو جایزه را از ان خود کن با موفقیت برای این عزیزان
    • محمد امینی ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
      0 0
      افرین به مجید سعیدی عریز که باعث افتخار ما ایرانی هستن