۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

گسترش معافیت گمرکی مواد اولیه برای شرکت‌های دانش بنیان

گسترش معافیت گمرکی مواد اولیه برای شرکت‌های دانش بنیان

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از گسترش معافیت های گمرکی در حوزه مواد اولیه برای شرکت های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر سورنا ستاری امروز در اولین صبحانه کاری خود با رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه نیروهای انسانی ما و جمعیت ۳۲ میلیون نفری جوان در رده سنی ۲۰ تا ۳۰ ساله نمی توانند در کارخانه های سیمان و فولاد مشغول به کار شوند، گفت: اشتغال برای نسل های جدید در این کارخانه ها میسر نیست. این افراد باید در جاهایی که واحدهای تحقیق و توسعه دارند مشغول به کار شوند.

معاون علمی و فناوری با اشاره به معافیت های قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان افزود: ما در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان معافیت های مالیاتی، گمرکی را داریم که اینها در حال اجرایی شدن هستند. 

وی با بیان اینکه اکنون بر روی گسترش دامنه معافیت های گمرکی مواد اولیه تمرکز داریم، اظهار داشت: همچنین معافیت های سربازی برای دانشجویان مستعد از سوی معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان اعطا می شود.

ستاری با بیان اینکه اصفهان سومین استان در کشور است که تعداد زیادی تحصیل کرده بیکار دارد، گفت: باید شرایطی برای اشتغال فارغ التحصیلان این استان و سایر استان های کشور به وجود آید.

وی با بیان اینکه فیسبوک، علوم انسانی بر پایه آی تی است، گفت: تمام علوم مانند بیوتکنولوژی، ژنتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات پایه پیشرفت در کشور هستند و باید بر روی آنها سرمایه گذاری کنیم.

به گفته وی، بیشترین شرکت های فعال دانش بنیان در حوزه بیو تکنولوژی هستند نه فناوری اطلاعات و ارتباطات. این برای ما تعجب آور است و می توانیم نتیجه بگیریم که اینها مزیت آینده کشور هستند.

ستاری با اشاره به کمیته اجرای جامع و کامل قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: این کمیته در راستای اجرای کامل قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان است که امروز در اتاق بازرگانی کشور تشکیل شده و ما آمادگی کامل برای همکاری با این کمیته را داریم. آینده ما در گروه شرکت های دانش بنیان است پس باید به صورت ویژه بر روی دانش بنیان وقت بگذاریم.

وی با بیان اینکه اکنون در مراکز رشد دانشگاه شریف هفتصد نفر کار می کنند، افزود: این نیروهای انسانی نخبه باید از ایده و کار ارضا شوند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سازمان بزرگی نیست ولی سر و صدای زیادی دارد. از این رو باید ثابت کنیم که سازمان های دولتی کوچک می توانند با وجود کوچک بودن خود اتفاقات بزرگی را رقم بزنند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: شرکت های دانش بنیان برای ۲۶ هزار نفر اشتغال آفرینی کرده اند که بنا داریم تا پایان دولت این میزان را افزایش دهیم.

به گزارش مهر، در این جلسه، کمیته اجرای کامل  قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان با همکاری اتاق بازرگانی ایران تشکیل شد. دراین  جلسه فعالان  حوزه  فناوری اطلاعات  و دانش بنیان  به ارائه پیشنهادات و بیان نقطه نظرات در خصوص این کمیته پرداختند.

کد خبر 2955725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha