۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۵۶

معاون هنری وزارت ارشاد:

زمین موزه هنرهای معاصر شیراز تامین شد

زمین موزه هنرهای معاصر شیراز تامین شد

شیراز- معاون هنری وزیر ارشاد از اختصاص زمین موزه هنرهای معاصر در شهر صدرا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مرادخانی در آیین گشایش چهامین دوسالانه گرافیک ایران در شیراز که با عنوان سرو نقره ای برگزار می شود، گفت: باتوجه به استعدادی که در میان جوانان هنرمند شیراز دیده می شود بیست و سومین دوسالانه هنر جوان ایران سال آینده در شیراز برگزار شود.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای مهمی که لازم است انجام گیرد تمرکززدایی از برنامه های فرهنگی و هنری است، افزود: خوشبختانه با  دست کم توانایی که در متولیان دیده می شود این مجموعه درخشان می تواند چینی کاری را به دوش بکشد.

مرادخانی ادامه داد: یکی از وضعیت هایی که دولت به شدت دنبال می کند برگزاری این دست برنامعه هاست.از این رو امروز نتیجه این موضوع با برپایی دوسالانه سرونقره ای در شیراز دیده می شود.

معاون هنری وزارت ارشاد با تاکید بر اینکه شیراز و شاعرانگی آن می تواند اتفاقات بسیاری را در هنرهای تجسمی رقم بزند، گفت: حیف است شهری با این قدمت و استعداد موزه هنرهای معاصر نداشته باشد. لذا با فراهم کردن امکانات می شود برنامه ای اجرایی این موزه در شیراز را در برنامه ششم توسعه قرار داد.

وی به حضور موفق ایران در اکسپو ایتالیا و دوسالانه هنر ونیز اشاره کرد و افزود: در این رویدادهای برنامه های گسترده ای از سوی هنرمندان جوان ایرانی شاهد بودیم که می تواند نقشه راه ایجاد موزه هنرهای معاصر شیراز قرار گیرد تا جوانان را به این واسطه به چنین برنامه هایی اعزام شوند. این نکته مهم است که به زودی از میان هنرمندان جوان نخبه ها را برای دوسالانه ها و جشنواره ها اعزام شوند.

در آیین گشایش چهارمین دوسالانه گرافیک سرونقره ای که با پیشنهاد معاون هنری وزارت ارشاد برای راه اندازی موزه هنرهای معاصر همراه شد،شهردار صدرا از اختصاص زمین به این موزه خبر داد.

کد خبر 2956375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha