۱۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۵۵

رئیس انجمن اقتصاد اسلامی حوزه:

تولید علوم انسانی رسالت مهم حوزه است/ فعالیت ۸۰ اقتصاددان حوزوی

تولید علوم انسانی رسالت مهم حوزه است/ فعالیت ۸۰ اقتصاددان حوزوی

رئیس انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه تولید علوم انسانی اسلامی را رسالت مهم حوزویان دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین میرمعزی در گفتگو با خبرنگار مهر، اقتصاد اسلامی را یکی از رشته‌های علوم انسانی اسلامی دانست و گفت: تحول علوم انسانی یک ضرورت برای انقلاب اسلامی است که توسط مقام معظم رهبری بارها تاکید شده است.

وی ادامه داد: اقتصاد که ذیل عنوان اقتصاد اسلامی مطرح می‌شود یکی از رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی است که باید به سمت اسلامی سازی آن حرکت کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه معتقد است که اسلامی سازی رشته اقتصاد از دست افرادی بر می‌آید که در حد فضلای حوزوی نسبت به مبانی آموزه‌ها و احکام اسلامی تسلط داشته باشند و بتواند در عرصه اقتصاد نوآوری و تولید فکر کند.

حجت‌الاسلام میرمعزی تولید علوم انسانی اسلامی را رسالت مهم حوزویان دانست و تاکید کرد: متاسفانه حوزه علمیه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به صورت برنامه ریزی شده وارد این عرصه نشده که طلاب را تربیت کند، برای اینکه در رشته‌های مختلف تحصیل و پژوهش کنند.

به گفته وی، برخی از موسسات آموزشی و پژوهشی همچون موسسه امام خمینی(ره)، دانشگاه مفید و... نسبت به تربیت طلابی که در اقتصاد اسلامی ورود کنند، اقدام کرده‌اند اما تعداد آنها محدود است.

رئیس انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه تصریح کرد: به واسطه فعالیت این موسسات، در حال حاضر حدود ۸۰ نفر از طلاب حوزوی در رابطه با رشته اقتصاد تحصیلات دانشگاهی دارند و در زمینه تولید مقالات علمی و کتاب‌های مرتبط فعال هستند.

حجت‌الاسلام میرمعزی گفت: این افراد در انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه در حال همفکری و رصد اقتصاد اسلامی هستند و تا جایی که از عهده انجمن اقتصاد اسلامی بر می‌آید فعالیت‌هایی داریم.
 

کد خبر 2956720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha