۱۵ آبان ۱۳۹۴، ۲۱:۲۷

رئیس سازمان فناوری اطلاعات عنوان کرد:

ضریب رشد کشور در بخش ارتباطات به طور متوسط ۱۹.۵درصد است

ضریب رشد کشور در بخش ارتباطات به طور متوسط ۱۹.۵درصد است

یاسوج – رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور ضریب رشد و پیشرفت در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات را به طور متوسط ۱۹.۵ درصد عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نصر الله جهانگرد شامگاه جمعه در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: حوزه فناوری اطلاعات بخش حیاتی کشور بوده و در برنامه های توسعه بالاترین ضریب رشد و پیشرفت را داشته است.

وی گردش مالی حوزه اپراتورها در کشور را ۲۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: در این بخش صدها هزار نفر هم مشغول به کار هستند.

جهانگرد این حوزه را تسهیل گر توسعه در سایر حوزه ها دانست و گفت: قطعا تا پایان برنامه ششم انتظار ما این است که خدمات ارتباطی چه در حوزه ثابت و چه در سیار بسیار بیشتر شود.

وی با بیان اینکه دوران بدی را در این بخش طی دو سال آخر دولت گذشته پشت سرگذاشتیم، اظهار داشت: سرمایه گذاری در این بخش در پایان دولت قبل به ۱۱۰ میلیارد تومان رسیده بود.

جهانگرد از تشدید سرمایه گذاری در این بخش طی دو سال اخیر خبر داد و افزود: هم اکنون سرمایه گذاری در این بخش به ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ میلیارد تومان تنها از سوی دولت رسیده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور تصریح کرد: بیش از دو تا سه برابر این رقم را اپراتورها و بخش خصوصی انجام می‌دهند که فقط در همین بخش در ۸ ماهه اخیر بیش از هشت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: خدمات ارتباطی نسل سوم و چهارم در سراسر کشور گسترش یافته و شاهد توسعه شبکه دسترسی ارتباطات صوت، تصویر و دیتا به صورت پرسرعت باشیم.

جهانگرد بر جبران عقب ماندگی ها در زمینه دولت الکترونیک تاکید کرد و گفت: اول شدن در حوزه فناوری اطلاعات در منطقه یکی از برنامه ها ۲۰ ساله کشور و ضرورتی استراتژیک است.

وی همچنین بیان کرد: موفقیت های عرصه سیاسی، ایران را از نظر ژئوپلیتیکی در جایگاه ممتازی قرار داده و لازم است که مدیران کشور با همدلی و همفکری و با اتخاذ راهبردهای خوب از این فرصت استفاده کنند.

کد خبر 2959286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha