۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۹:۵۲

مدیر کل امور عشایری استان ایلام:

۴۰۰۰ تن فرآورده دامی توسط عشایر «دره شهر» تولید شد

۴۰۰۰ تن فرآورده دامی توسط عشایر «دره شهر» تولید شد

ایلام- مدیر کل امور عشایری استان ایلام گفت: چهار هزار تن فرآورده دامی توسط عشایر دره شهر تولید شده است.

علی سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عشایر شهرستان دره شهر با جمعیت هزار و ۴۰۰ خانوار و بیش از هزار و ۵۰۰ راس دام مشغول دامداری و کشاورزی هستند.

وی بیان داشت: در سال جاری عشایر شهرستان دره شهر، چهار هزار تن فرآورده های دامی شامل شیر، روغن، گوشت قرمز، پشم و... تولید کرده اند که بیش از ۳۰ درصد از تولیدات به خارج استان ارسال شده است.

مدیر کل امور عشایری استانداری ایلام با بیان اینکه ارزش کل محصولات تولید شده بیش  از ۳۰ میلیارد ریال است، افزود: تولیدات عشایر شهرستان شامل یک هزار و ۵۰۰ تن شیر، یک هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز و...بوده است.

سلیمی افزود: در سیل اخیر خسارتهای جبران ناپذیری به عشایر استان ایلام وارد شده که همه این موارد مستندسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ میلیارد ریال خسارت سیل به بخشهای مختلف عشایر استان بوده است، گفت: خسارتها به راه ها و وسایل زندگی و دامهای عشایر وارد شده است.

مدیر کل امور عشایری استان ایلام تصریح کرد: طبق آخرین بررسی های انجام شده بیش از یک هزار و ۵۰۰ راس دام عشایر در سیل اخیر استان تلف شده اند.

وی یادآور شد: کوچ قشلاقی عشایر ایلام به دلیل نزدیک شدن مراسم اربعین حسینی و سفر تعداد زیادی از زائران به عتبات عالیات در کشور عراق از طریق مرز مهران، زودتر از سالهای دیگر آغاز شده است.

استان ایلام دارای ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر و یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین است.

کد خبر 2959410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha