۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۲۸

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم مطرح کرد:

نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حل مشکل بیکاری

نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حل مشکل بیکاری

مدیر کل دفتر وزارتی وزارت علوم گفت: دانشگاه فنی حرفه‌ای با ایجاد اشتغال می‌تواند در حل مشکل بیکاری موثر بوده و به دولت کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین فریدون صبح امروز در مراسم پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، گفت: آموزش عالی مسئول تربیت نیروی متخصص و کمک به حل مسائل کشور در مدیریت، ارتباطات داخلی و بین‌المللی است.

وی ادامه داد: دانشگاه نسل جدید مرکز تحولات اجتماعی، مرکز تربیت نخبگان سیاسی، مدیران ارشد و محلی برای چرخش تولیدات فکری علمی و سیاسی به شکل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است.

فریدون تصریح کرد: انتظار همه ما این است که دانشگاه ما پاسخگو و کارآفرین باشد. با توجه به پتانسیل عظیم کشور، بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو، ۷۰ هزار هیات علمی، بیش از ۲۵۰۰ مرکز آموزش عالی، تعداد زیادی پژوهشکده و ۳۶ پارک علم و فناوری وجود دارد که اگر درست برنامه‌ریزی کنیم می‌توانیم به نحو مطلوب از این پتانسیل استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: در افق چشم‌انداز، وظیفه دانشگاه فنی و حرفه‌ای، تربیت نیروی انسانی ماهر است و اجرای دوره‌هایی که بخش خصوصی بنا به دلایلی از جمله پرهزینه بودن آن به آن نمی‌پردازد.

فریدون ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در تامین نیروی انسانی و نیروی ماهر بازار کار دارد و تولید سرمایه نیروی انسانی مهارتی، یکی از ویژگی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

مدیرکل دفتر وزارت علوم خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند با ایجاد اشتغال، در حل مشکل بیکاری کشور بسیار موثر باشد.

وی افزود: گرچه تربیت نیروی انسانی به صورت فنی و حرفه‌ای هزینه زیادی داشته ولی بهره‌وری سریع‌تری دارد و از مزیت تربیت نیروی انسانی در نظام فنی و حرفه‌ای این است که افراد برای بدست آوردن جایگاه شغلی آمادگی بیشتری دارند.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم ادامه داد: در حال حاضر ضرورت توجه به مهارت‌آموزی آشکار شده و برای حل مسائل تکنولوژیکی باید به دانشگاه‌هایی که در زمینه مهارتی فعالیت می‌کنند، توجه کنیم.

کد خبر 2967232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha