۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۰۷

رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی:

کمبود پزشک فوق تخصص دیابت در کرمانشاه بزرگترین مشکل بیماران است

کمبود پزشک فوق تخصص دیابت در کرمانشاه بزرگترین مشکل بیماران است

کرمانشاه- رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه از راه اندازی بزرگترین مرکز دیابت غرب کشور در کرمانشاه خبر داد و گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل بیماران دیابتی کمبود پزشک فوق تخصص در حوزه دیابت است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید رئیسی در همایش روز جهانی دیابت که بعد ظهر امروز سه شنبه در آمفی تئاتر بیمارستان طالقانی کرمانشاه برگزار شد، بر لزوم اقدامات پیشگیرانه در خصوص ابتلا به دیابت تاکید کرد و اظهار داشت: اکثر بیماران قلبی مراجعه کننده به بیمارستان طالقانی به دیابت مبتلا هستند.

رئیسی با اشاره به روند افزایشی پیامدهای ابتلا به دیابت در دهه‌های اخیر گفت: تغییر سبک زندگی میزان ابتلا به دیابت و نیزعوارض آن را بیشتر کرده و لذا توجه بیشتر به این امر بسیار حائز اهمیت است.

وی استفاده از مواد غذایی پرکالری و پر کربوهیدرات را از عوامل گسترش بیماری دیابت در جامعه یاد کرد و افزود: تغییر سبک زندگی مهمترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به دیابت و جلوگیری از افزایش عوارض این بیماری در مبتلایان است.

رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه خواستار فرهنگ سازی شایسته در خصوص مقابله با بیماری دیابت شد و بیان کرد: اگر این روند سبک زندگی ادامه یابد بر تعداد مبتلایان به دیابت در کشور افزوده می شود.

وی هدف از ایجاد کلینیک‌های دیابت را شناسایی ریزفاکتورهای موثر بر بیماری دیابت عنوان کرد و گفت: بیمارستان طالقانی از قدیمی ترین مراکز درمانی، پیشگیری و بازتوانی بیماران مبتلا به دیابت است.

رئیسی از راه اندازی بزرگ‌ترین مرکز دیابت غرب کشور در کرمانشاه خبر داد و گفت: با راه اندازی این مرکز در آینده‌ای نزدیک و نیز جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه در جهت ارتقا خدمات بیشتر به بیماران دیابتی گام بر می داریم.

وی در ادامه کمبود پزشکان فوق تخصص در خصوص بیماری دیابت را از بزرگ‌ترین مشکلات این بیماران در استان دانست و گفت: امیدواریم با راه‌اندازی مرکز دیابت این مشکل نیز برطرف شود.

رئیسی بازتوانی را مقوله‌ای مهم در مبتلایان به دیابت دانست و گفت: این مهم دربردارنده ورزش‌های تخصصی است که در صدد ارائه آموزش‌های این مقوله به بیماران دیابتی در مرکز دیابت هستیم.

کد خبر 2970782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha