۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۱۲

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه ایلام و صنعت، معدن و تجارت امضا شد

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه ایلام و صنعت، معدن و تجارت امضا شد

ایلام-به منظور تقویت و گسترش همکاری و تعامل دانشگاه و صنعت به عنوان دو مؤلفه اصلی اثرگذار در فرایند توسعه پایدار، تفاهم نامه ای بین دانشگاه ایلام و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه ایلام، با امضای این تفاهم‌نامه طرفین تلاش خویش را برای گسترش توان استان در حل مشكلات و معضلات علمی  تحقيقاتی موضوع اين تفاهم نامه و نيل به خود اتكايی ملی به عمل آورده و از هيچ كوششی در اين مسیر دریغ نخواهند کرد.

محمد علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام در جلسه مشترک با هدف انعقاد این تفاهم نامه، گفت: باید کوشید تا شهروندان نسبت به اهمیت و نقش ملموس و تأثیر گذار واقعی دانشگاه واقف شوند و ارتباطی نزدیک میان قابلیت های دانشگاه در حل مسائل شهر و عامه مردم شکل گیرد و هم اکنون در دانشگاه ایلام آمادگی لازم برای ایفای نقش در زمینه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف وجود دارد.

رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد: یکی از بخش‌های مهم که می‌تواند در شتاب بخشیدن به توسعه استان مؤثر باشد، بخش تولید و تجارت است که با فراهم شدن زمینه ارتباط این بخش با دانشگاه و مراکز علمی می‌توان دستاوردها و ثمرات ارزشمندی را نصیب مردم استان و حتی کشور کند.

علی‌اکبری اظهار کرد: تنها در سایه همکاری بین دانشگاه و صنعت است که ثمره و آثار یافته‌های علمی اندیشمندان می‌تواند در قالب تولید محصول دانش محور در زندگی مردم نمود واقعی پیدا کند.

یارالله نصیری رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان ایلام در این نشست اظهار کرد: دانشگاه یک موجود زنده و پویا است که هر فرد برای فرار از بی تحرکی بایستی خود را به این موجود زنده و ارزشمند نزدیک کرده و از وجود آن بهره گیری کند.

نصیری در خصوص نحوه همکاری فی مابین تصریح کرد: فضا و بستر سخت افزاری و نرم افزاری مناسب برای برقراری رابطه ای هدفمند و مؤثر بین صنعت و دانشگاه در استان ایلام فراهم است.

وی ادامه داد: دانشگاه ایلام از نظر منابع انسانی متخصص  بسیار غنی است و بایستی شرایطی فراهم شود تا از ثمره سال‌ها دانش‌آموزی و اندوخته‌های علمی جوانان این منطقه، همه سطوح جامعه منتفع شوند.

وی با اشاره به دایره فعالیت و تنوع خدمات قابل ارائه به درصد زیادی از افرادجامعه توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: با همراهی و همکاری دانشگاه می‌توان برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی به همکاران سازمان، تجار، بازرگانان، اصناف و بازاریان، صنعتگران و معدنکاران را در دستور کار قرار داد و در جهت کیفی شدن خدمات و بالا بردن سطح توانمندی‌ها و افزایش بهره وری جامعه هدف گام‌های اساسی و مثبتی برداشته شود.

کد خبر 2971315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha