۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۳۵

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

ابزار تبلیغ دین در عرصه جهانی باید جهانی باشد

ابزار تبلیغ دین در عرصه جهانی باید جهانی باشد

اصفهان - رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با تأکید بر اینکه در عرصه جهانی ابزار تبلیغ دین هم باید جهانی باشد،گفت: ما در عصر ارتباطات به سر می بریم و نمی‌توانیم خود را به جلسات خانگی محدود کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد قطبی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی شیوه های نوین تبلیغ در عرصه فضای مجازی و رسانه ویژه مبلغان اظهار داشت: تبلیغ یعنی رساندن پیام خدا به مردم که لازمه آن بنابر آیات قرآن، تفقه در دین و بعد از آن برگشت و ابلاغ و انذار مردم است.

وی بیان داشت: در حال حاضر در عرصه تبلیغ شیوه‌های خوبی مانند تبلیغ شفاهی وجود دارد اما گاهی محدودیت و اشکال‌هایی در این زمینه بروز می کند که امکان چنین تبلیغی گرفته می‌شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای تبلیغ استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام است، گفت: هر کاربر تلگرام می‌تواند با ساخت کانال به طور نامحدود عضو داشته باشد مانند کانال سردار سلیمانی که قریب به ۱۴ هزار  مخاطب دارد که این به معنای فرصتی مغتنم برای تبلیغ دین است.

وی بیان داشت: در حال حاضر در حوزه صنایع فرهنگی، تبلیغ برپایه فعالیت است مانند این که در یک ماه چه تعداد منبر، کلاس و جلسه پرسش و پاسخ احکام برگزار شده است.

حجت الاسلام قطبی با اشاره به اینکه نوع دوم تبلیغ بر پایه خدمات است مانند پزشکی که در مطب می‌نشیند و دیگران به او مراجعه می‌کنند، ادامه داد: فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در مرکز ملی پاسخگویی نیز به همین شیوه است که متأسفانه در زمینه خدمات تبلیغی کم کاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که نوع سوم تبلیغ، تبلیغ محصول محور است، گفت: مانند این که از مطالعه و بررسی کمبودهای موجود محصولی را تولید و در اختیار مردم قرار دهیم و در این راستا می‌توان قلم قرآنی را مثال زد که نیم میلیون نفر در ایران از این محصول استفاده می کنند.

باید در زمینه صنایع فرهنگی تلاش کنیم

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه باید در زمینه رشد صنایع فرهنگی تلاش کنیم، گفت: طبق آمار، سالانه ۲۵ میلیون زائر برای زیارت به مشهد مقدس می روند که یک میلیارد و پانصد میلیون تومان سوغات از مغازه‌های اطراف حرم خریداری می‌شود که ۵۰ درصد از این محصولات چینی است.

حجت الاسلام قطبی با اشاره به اهمیت استفاده از ابزارهای نوین و ظرفیت دنیای مجازی برای تبلیغ دین، افزود: امام خمینی (ره) در سال ۴۲ دستگیر و به عراق و بعد از آن به پاریس تبعید شدند و این در حالی بود که ایشان باید پیام سیاسی خود را به مردم می‌رساندند و حاکمیت دینی را از پاریس اداره می کردند، بنابراین ایشان اولین کسی بودند که از تبلیغ نوین دینی کمک گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه در عرصه جهانی ابزار تبلیغ دین هم باید جهانی باشد، افزود: ما در عصر ارتباطات و دنیای دیجیتال به سر می بریم و نمی‌توانیم خود را به جلسات خانگی محدود کنیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه در عصر کنونی تمام خبرهای مهم در عرض کمتر از سه دقیقه به دنیا مخابره می شود، اظهار داشت: نمونه ای از این واقعیت را می توان در حادثه تروریستی اخیر در پاریس مشاهده کرد که زمان فیلمبرداری از این حادثه تا انتشار آن در رسانه ها تنها سه دقیقه به طول انجامید.

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نیز ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب از این ابزار برای رساندن پیام خود به جوانان اروپا و آمریکای لاتین استفاده کردند و دیدیم در کمتر از یک ماه بسیاری از مخاطبان به این پیام لبیک گفتند.

کد خبر 2971526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha