۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۳

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی خبر داد:

حمایت از ۸ هزار نیازمند آذربایجان شرقی در طرح های اکرام و محسنین

حمایت از ۸ هزار نیازمند آذربایجان شرقی در طرح های اکرام و محسنین

تبریز - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت: هشت هزار و ۹۷۱ یتیم و خانواده نیازمند استان در قالب طرح های اکرام و محسنین تحت حمایت قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی، حسین دشتی ظهر یکشنبه با اعلام این خبر افزود: در شش ماهه اول سال جاری هشت هزار و ۹۷۱ یتیم و خانواده نیازمند در قالب طرح های اکرام و محسنین از مساعدت نقدی و غیر نقدی ۳۵ هزار و ۹۳۰ حامی نیکوکار استان بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد طرح های اکرام و محسنین را با مشارکت خیران اجرا می کند، اظهار داشت: هدف اصلی اجرای این طرح ها استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی و مساعدت به ایتام و خانواده های نیازمند است که بر همین اساس پدران معنوی ۸۱ میلیارد ریال به ایتام و خانواده های تحت حمایت خود کمک کرده اند که از این مبلغ بیش از ۶۱ میلیون ریال به صورت نقدی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی خاطر نشان شد: خانواده های مشمول طرح محسنین شامل آن دسته از نیازمندانی می شود که دارای سرپرست بیمار، معلول، ازکار افتاده و یا زندانی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در شش ماهه امسال برای ۸۴۶ خانوار مددجو کمک هزینه زندگی از قبیل پرداخت اجاره و خرید وسایل منزل پرداخت و همچنین یک هزار و ۳۳۳ جهیزیه با مساعدت خیران نیکوکار به نوعروسان نیازمند استان اهدا شده و دو هزار و ۴۷۳ نوعروس تحت حمایت نیز در انتظار دریافت جهیزیه هستند.

دشتی از هزینه کرد ۳۱ میلیارد ریالی برای تامین جهیزیه این نوعروسان نیازمند خبر داد و افزود: علاوه بر این دو هزار و ۵۱۱ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان وام ضروری از محل اعتبارات دولتی و کمک های مردمی به مبلغ ۲۶ میلیارد ریال دریافت کرده اند و برای ۷۰ هزار خانوار مددجو نیز ۲۵۵ میلیارد ریال مستمری کمک معیشت پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۷۲ هزار سالمند تحت حمایت این نهاد قرار دارند یادآور شد: تعداد زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی ۴۰ هزار و ۶۵۴ خانوار است و در شش ماهه نخست امسال ۴۵۴ خانوار روستایی و ۶۲۹ خانوار شهری تحت حمایت این نهاد از انشعابات آب، برق، فاضلاب و گاز برخوردار شده اند و در این مدت ۹ هزار و ۹۱۴ خانوار تحت حمایت از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده کرده اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی در پایان گفت: نزدیک به ۷۰ هزار خانوار تحت حمایت از تمام خدمات این نهاد، شش هزار و ۸۷۰ خانوار از خدمات چند خدمتی و یکهزار و ۵۶۴ خانوار نیز از خدمات تک خدمتی این نهاد بهره مند هستند و خیران نیکوکار استان نیز برای رفع سوء تغذیه یکهزار و ۴۸۲ کودک زیر شش سال تحت حمایت بیش از یک میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال مساعدت کرده اند.

کد خبر 2974635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha