۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۱

نوبخت:

ردیف ویژه برای عدالت آموزشی در بودجه سال ۹۵ اختصاص یافت

ردیف ویژه برای عدالت آموزشی در بودجه سال ۹۵ اختصاص یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از اختصاص ردیف ویژه برای عدالت آموزشی در بودجه سال ۹۵ برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت در حاشیه دومین کنفرانس «عدالت آموزشی» که هم‌اکنون در دانشگاه تهران در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران گفت: بحث آموزش در بودجه سال ۹۵ بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: از سال ۹۲ تاکنون اعتبارات آموزش بیشترین رشد را داشته و تقریباً دو برابر شده است، اما این کافی نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تصریح کرد: این بودجه باید بین استان‌های مختلف که استعداد بیشتری برای پذیرش این اعتبارات دارند، توزیع شود.

نوبخت خاطرنشان کرد: برای اولین بار در بودجه سال ۹۵، ردیف ویژه‌ای برای عدالت آموزشی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در ماده ۱۸۰ قانون برنامه توسعه، قرار شده بود دو درصد از سرجمع اعتبارات برای توازن‌بخشی بودجه‌ها در استان‌ها هزینه شود که این میزان به سه درصد افزایش یافت.

سخنگوی دولت درباره پرداخت مطالبات فرهنگی نیز گفت: مطالبات بازنشستگان فرهنگی، پرداخت حقوق آنها و ارتقای دریافتی شاغلان از طریق اجرای رتبه‌بندی کردن معلمان در بودجه ۹۵ نیز در چند ردیف گنجانده شده است.

نوبخت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سازمان‌ها و نهادهای مردم‌نهاد چه کمکی می‌توانند به نهادهای آموزشی کنند؟ خاطرنشان کرد: بدون تردید منعطف کردن همه اینها به دولت غیرواقع‌بینانه است چرا که بخشی از امکانات در دست دولت و بخشی دیگر در دست مردم است، با یک هماهنگی و تشریک مساعی با دولت، می‌توان نسبت به ارتقای شاخص‌های آموزشی کمک کرد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم با محدودیت منابع و با استفاده از بخش غیردولتی، امکانات آموزشی را داشته باشیم، مناسب است؛ البته خرید خدمات آموزشی به این ترتیب است که دانش‌آموزان همچنان رایگان تحصیل کنند و دولت موظف نباشد این پول‌ها را به مدرسه دولتی بدهد بلکه باید سرانه را به مدارس غیردولتی ارائه دهد تا دانش‌‌آموزان مدارس دولتی در مدارس غیردولتی رایگان تحصیل کنند.

کد خبر 2980414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha