۱۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۳۰

طی مراسمی؛

مراسم نکوداشت «آیت الله معصومی»در مشهد مقدس برگزار شد

مراسم نکوداشت «آیت الله معصومی»در مشهد مقدس برگزار شد

مشهد- مراسم نکوداشت آیت الله معصومی عضو مجلس خبرگان رهبری با قرائت پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی در این مراسم در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم نکوداشت آیت الله علی اصغر معصومی، عضو مجلس خبرگان رهبری ظهر چهارشنبه در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با حضور مسئولان و علما برگزار شد.

آیت الله معصومی همواره در تبعیت از رهبری بودند

آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام طی پیامی به مناسبت همایش نکوداشت آیت الله علی اصغر معصومی در مشهد مقدس عنوان کرد: حوزه‌های علمیه در بستر تاریخ همچون کانون‌های نور مشعل‌های فروزان بسیاری را سر راه بشر نهاده و تربیت‌شدگان این حوزه‌های عظیم علمی با مجاهدت، تلاش و استقامت خویش همچون گوهرهای شب‌چراغ به هدایت امت و تبلیغ و تبیین معارف اسلامی پرداخته‌اند، در حقیقت آنها زندگی خویش را وقف امت اسلام و مسلمانان کرده و برای دفاع از کیان اسلام و تشیع سر از پا نشناخته و تا مرز شهادت رفته و عمامه آنان به خون سرشان خضاب شده است.

در ادامه این پیام آمده است:‌ آیت‌الله علی‌اصغر معصومی نمونه‌ای از همین خیل تربیت‌شدگان حوزه‌های مقدس علمی است، وی قبل از پیروزی انقلاب با معمار کبیر آن امام(ره) همراه و رنج تبعید از شهری به شهر دیگر را تحمل و همواره در کنار یاران امام در دوران مبارزه بودند و به افشاگری رژیم طاغوت پرداختند. آیت‌الله معصومی پس از پیروزی انقلاب با حکم رهبر کبیر انقلاب اسلامی به امامت جمعه شهرستان تربت‌حیدریه منصوب و در آن شهر منشأ خیرات و برکات شدند و همراه با حضور خویش در کنار رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس مشوق و هدایت‌گر آنان بوده‌اند.

آیت الله رفسنجانی در ادامه این پیام آورده است: آیت‌الله معصومی که از دوستان قدیمی و با صفای ما بوده و هستند، در مجلس خبرگان رهبری در انتخاب رهبر معظم انقلاب نقشی تأثیرگذار داشتند و همواره در تبعیت و حمایت از مقام معظم رهبری متعبد و متواضع و همراه بوده‌اند. وی با تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه و یک دهه مدیریت موفق آن و انتصاب به سمت رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان، مظهر وحدت حوزه و دانشگاه شده و بر خدمات علمی، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی وی افزوده و همچون پدری مهربان به هدایت و ارشاد مسئولان، استادان و دانشجویان این دانشگاه بزرگ پرداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی اصغر معصومی شاهرودی متولد ۱۳۰۵روستای ابرسج شاهرود نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری بود.

ایشان در طول انقلاب اسلامی مسئولیت‌های گوناگونی از جمله مسئولیت کمیته علی‌آباد گرگان و زرندکرمان، مسئولیت بنیاد شهید گنبد و علی آباد گرگان، عضویت در دفتر استفتاءات امام خمینی درمشهد، عضویت در مجلس خبرگان رهبری در سه دوره متوالی اول تا سوم را برعهده داشتند.

کد خبر 2995490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha