۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۲۷

در قالب تذاکرات نمایندگان مجلس مطرح شد؛

لایحه افزایش مناطق آزاد مشکل‌ساز شد

لایحه افزایش مناطق آزاد مشکل‌ساز شد

نماینده مردم خوی در مجلس مناطق آزاد را محلی برای دلالی و واردات خواند و گفت: دولت یا باید پرونده مناطق آزاد را ببندد و یا مناطقی مثل خوی را هم منطقه آزاد اعلام کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، مؤید صدر حسینی در تذکر شفاهی با اشاره به لایحه دولت برای ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: اگر منطقه آزاد موجب سرمایه‌گذاری می شود، چرا تمام مناطق مرزی، منطقه آزاد معرفی نمی‌شود؟

نماینده مردم خوی افزود: شهر مرزی خوی با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در حال خالی شدن است. در منطقه من، سرمایه گذاری صورت نمی گیرد.

وی با انتقاد از افزایش مناطق آزاد اقتصادی تصریح کرد: کجای دنیا، کشور را تاراج می کنند. منطقه آزاد، مکانی برای واردات است که همه مردم در آنجا به دنبال دلالی هستند. افزایش مناطق آزاد با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی هماهنگی ندارد.

صدر حسینی اظهار کرد: اگر خوی به منطقه آزاد اقتصادی تبدیل نشود، مرز خالی می شود. دولت قبل از سفر به آذربایجان این مشکل را حل کند.

نماینده مردم خوی با اشاره به وضعیت بحرانی خوی خاطرنشان کرد: مردم قبول نمی کنند که این منطقه به عنوان منطقه آزاد معرفی نشود.

وی از دولت خواست یا پرونده مناطق آزاد را ببندد و یا خوی را هم منطقه آزاد اعلام کند.

در ادامه، سعید زمانیان، نماینده مردم شهرکرد نیز در تذکر شفاهی توضیح داد: باید سوابق افرادی که در انتخابات دست‌اندرکار هستند، بررسی شود تا از موضع‌گیری این افراد جلوگیری شود.

وی با اشاره به اعمال سلیقه در دریافت مالیات از اصناف افزود: مالیات و ارزش افزوده مشکلات زیادی برای اصناف ایجاد کرده است.

زمانیان با اشاره به عدم حل مشکل سیب زمینی تصریح کرد: مطالبات کشاورزان پرداخت نشده است.

کد خبر 2999444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha