۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۹

معاون وزیر آموزش و پرورش:

۱۲۰۰۰مدرسه غیرانتفاعی درکشوروجوددارد/تعیین شهریه‌متناسب باعملکرد

۱۲۰۰۰مدرسه غیرانتفاعی درکشوروجوددارد/تعیین شهریه‌متناسب باعملکرد

کرمانشاه- معاون وزیر آموزش و پرورش از وجود ۱۲ هزار مدرسه غیرانتفاعی در کشور خبرداد و گفت: تعیین شهریه این مدارس مدرسه ای و براساس آیتم هایی چون سطح تحصیل معلمین به کارگیری شده، تعداد کادر و... است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه گرد پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از وجود حدود ۱۲ هزار مدرسه غیرانتفاعی در کشور خبرداد که در استان های کشور به شکل متفاوتی تقسیم شده اند.

وی افزود: این مدارس متناسب با شرایط اجتماعی-اقتصادی مردم و وجود خیرین شکل گرفته اند که برخی از آنها خیریه دولتی و برخی صرفا مردمی غیر دولتی بوده که تابع قانون تاسیس مدارس غیردولتی  هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در قانون این مدارس اعلام شده که باید الگویی برای شهریه متناسب با شرایط مدرسه از جمله تعداد معلمین و دانش آموزان تهیه شده و توسط شورای نظارت استان تصویب شود که در نتیجه این اقدام ضابطه مند شود.

وی در خصوص شهریه این مدارس نیز گفت: در سالهای گذشته شهریه این مدارس به صورت یک قیمت پایه با ضریبی افزایشی بود  که در نتیجه آن مدارسی که پایه ای ضعیف داشتند از تخصیص کافی برای تامین هزینه ها به ویژه هزینه کادر محروم بودند.

گرد افزود: از دو سال گذشته الگوی شهریه با همفکری موسسین و کارشناسان برنامه ریزی شده و از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده و به امضای وزیر رسیده است.

وی ادامه داد: تعیین میزان شهریه نه تنها استانی، بلکه منطقه ای و مدرسه ای است به گونه ای که باید بر اساس تعداد کادر، سطح تحصیل معلمین به کارگیری شده و ... تعیین شود.

رئیس مدارس غیردولتی کشور، از افزایش ۲ تا ۱۵ درصدی شهریه ها در برخی مدارس طی امسال خبرداد و تصریح کرد: امسال در برخی از مدارس شهریه کاهش و در برخی افزایش ۲ الی ۱۵درصدی داشته ایم که متناسب با کل شرایط و آیتمهای الگوی شهریه ای است.

وی بیشترین شهریه مدارس غیردولتی در تهران را هشت میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این میزان شهریه به دلیل خدمات ویژه ارائه شده توسط مدارس و برنامه های فوق برنامه است که امری اختیاری و نه اجباری است.

کد خبر 3001415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha