۱۷ اسفند ۱۳۸۴، ۱۱:۳۶

آموزش عالي در لرستان (1)

اليگودرز از وجود دانشگاه دولتي محروم است/ 70 درصد مردم اليگودرز توانايي پرداخت شهريه دانشگاه هاي آزاد و غيردولتي را ندارند

اليگودرز از وجود دانشگاه دولتي محروم است/ 70 درصد مردم اليگودرز توانايي پرداخت شهريه دانشگاه هاي آزاد و غيردولتي را ندارند

نماينده مردم اليگودرز گفت: به دليل نبود دانشگاه دولتي در اليگودرز افرادي كه قادر به پرداخت شهريه دانشگاه هاي آزاد و غير انتفاعي نيستند مجبور به تحصيل در شهرهاي ديگرند كه اين امر مشكلاتي را براي مردم اين شهرستان ايجاد كرده است.

سيد "مرتضي موسوي" در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي مهر با بيان اين مطلب افزود: 70 درصد مردم اليگودرز زير خط فقر زندگي مي كنند و برخي از خانواده ها دو يا سه فرزند دانشجو دارند كه با توجه به هزينه هاي بالاي دانشگاه هاي آزاد و غيرانتفاعي قادر به پرداخت اين هزينه ها نيستند و همين امر ايجاد يك دانشگاه دولتي در اين شهر را توجيه پذير مي سازد.

نماينده مردم اليگودرز يادآور شد: به دليل عدم وجود دانشگاه دولتي در اليگودرز افرادي كه قادر به پرداخت شهريه هاي دانشگاه هاي آزاد و غير انتفاعي نيستند مجبور به تحصيل در شهرهاي ديگرند كه اين خود مشكلات فراواني را به وجود آورده است چرا كه دور بودن از خانواده باعث ايجاد آزادي هاي بيش از حد مي شود و اين آزادي ها مشكلات فراواني از جمله فسادهاي اخلاقي را به همراه دارد.

وي افزود: من پيشنهاد دادم با توجه به ميزان پتانسيل بالا در اليگودرز مسئولين به فكر تاسيس دانشگاه در اليگودرز باشند. البته قبلا با دكتر زاهدي در اين رابطه صحبت كرده ام و وي نيز با اين امر موافق بوده اند و براي كمك به اين مهم اعلام آمادگي كرده اند.

عضو كميسيون قضايي مجلس اضافه كرد: با ايجاد دانشگاه در اليگودرز حتي مشكل شهرهاي اطراف از جمله ناو، درود، جاجرود، دارون و ديگر شهرهايي از اين قبيل كه قبلا بخشي از اليگودرز بوده اند حل خواهد شد چرا كه فاصه اين شهرها با اليگودرز بسيار كم است.

وي با اشاره به جمعيت دويست هزار نفري اليگودرز افزود: : اليگودرز حتي از نظر استاد براي دانشگاه هم كمبودي ندارد چرا كه اساتيد اليگودرز همانند ديگر دانشجويان مشغول به تدريس در ديگر شهرها و دور از خانواده هاي خود هستند.

کد خبر 300336

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha