۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۲۱:۱۹

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:

۱۸۰ هزار دانشجو در ۱۷۲ دانشکده فنی‌وحرفه‌ای تحصیل می‌کنند

۱۸۰ هزار دانشجو در ۱۷۲ دانشکده فنی‌وحرفه‌ای تحصیل می‌کنند

بوشهر - رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در حال حاضر ۱۸۰ هزار دانشجو در ۱۷۲ دانشکده فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود شفیعی بعد از ظهر شنبه در نشست با مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای است که باید با نگاه علمی به این ظرفیت‌ها نگاه شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم تا رشته‌های متناسب با نیاز بازار در نقاط مختلف کشور ایجاد شود، اضافه کرد: در استان بوشهر نیز رشته‌های متناسب با نیاز بازار این استان ایجاد شده است و برای توسعه این رشته‌ها برنامه داریم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر را نیروگاه اتمی عنوان کرد و افزود: صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به ویژه در پارس جنوبی از دیگر ظرفیت‌های اشتغال و کارآفرینی در این استان است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۷۲ دانشکده در سطح دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کل کشور، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۸۰ هزار دانشجو در این واحدهای آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

شفیعی بیان کرد: هم اکنون دانشجویان این دانشگاه در ۱۵۰ رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستند که این رشته‌ها می‌تواند بخش زیادی از نیازهای اشتغال در کشور را تامین کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به تربیت نیروهای توانمند و کارآمد در این واحدهای دانشگاهی اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۰ درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه‌ها جذب بازار کار می‌شوند.

کد خبر 3004283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha