۱۷ اسفند ۱۳۸۴، ۱۷:۵۰

در همايش آسيبهاي اجتماعي عنوان شد:

توانمند سازي نوجوانان در برابر انحرافات اجتماعي مورد غفلت قرار گرفته است

توانمند سازي نوجوانان نسبت به انحرافات اجتماعي به عنوان بهترين روش مصون سازي آنان ، مورد غفلت خانواده ها قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر ، در همايش جامعه شناسي انحرافات و آسيبهاي اجتماعي كه امروز در فرهنگسراي بهمن برگزار گرديد ، دكتر مريم نوري از انستيتو روانشناسي ايران ، با اشاره به لزوم آموزش مهارتهاي ارتباطي به خانواده ها ، گفت: متاسفانه والدين براي حفظ فرزندان شان از آسيب هاي اجتماعي ، تنها از نصيحت و روشهاي كنترلي - نظارتي استفاده مي كنند. در صورتي كه توانمند سازي نوجوانان نسبت به انحرافات به عنوان بهترين روش مصون سازي آنان مورد غفلت خانواده ها قرار گرفته است.

وي اهميت شبكه دوستان و همسالان در بروز رفتارهاي پرخطر را مورد تاكيد قرار داد و افزود: كشور در حال حاضر از جمعيت بالاي نوجوانان و جوانان برخوردار است و بايد با توجه و ايجاد گروههاي سالم ، خود جوانان را به جنگ آسيبهاي اجتماعي تهديد كننده آنان فرستاد.

به گفته اين روانشناس ، امروزه آسيبهاي اجتماعي موضوع گريبان گير تمام جوامع است و برخلاف توفيقاتي كه بشر در مبارزه با بيماريها يافته ، در حوزه آسيبهاي اجتماعي چندان موفق نبوده است.

نوري ، مهاجرت ، محلات ناسالم و فقر را زمينه ساز آسيب هاي اجتماعي دانست.

به گزارش مهر ، در اين همايش يك روزه كه در محل فرهنگسراي بهمن برگزار شد ، شركت كنندگان به كالبد شكافي بحث آسيب هاي اجتماعي پرداختند.

کد خبر 300573

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha