۱ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۲۵

کتاب «بررسی تاریخی تفکر شیعه اثنی عشریه» به چاپ دوم رسید

کتاب «بررسی تاریخی تفکر شیعه اثنی عشریه» به چاپ دوم رسید

کتاب «بررسی تاریخی تفکر شیعه اثنی عشریه»اثر حجت الاسلام غلامحسین محرمی، محقق گروه تاریخ و تمدن پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به چاپ دوم خود رسید..

به گزارش خبرگزاری مهر، كتاب «بررسی تاریخی تفکر شیعه اثنی عشریه» اثر حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محرمی، محقق گروه تاریخ و تمدن پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به چاپ دوم خود رسید.

این پژوهش، نتيجه تلاش علمی حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محرمی است كه در گروه تاریخ و تمدن پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سامان يافته است و به تازگی به چاپ دوم خود رسیده است.

پژوهش حاضر تلاشی است در راستاي تبيين پيشينه تفکر شيعه درباره امامت و پيشينه تاريخي واژه شيعه و واژه‌هاي هم­مفهوم آن، بيان عقيده پيکره اصلي شيعه درباره امامت و تفاوت آن با تفکر شاخه‌ها و فرقه‌های جداشده از آن و جلوه‌هاي اين تفکر در زمان‌هاي مختلف. در اين تحقيق تأکيد شده که آغاز تفکر شيعه درباره امامت مربوط به عصر پيامبر(ص) است و نخستين کسانی که اين عقيده را داشتند، اصحاب آن حضرت بودند.

این تحقیق شامل چهار فصل به شرح زیر است:

فصل اول: مفاهیم و منابع (در مورد شیعه، امامیه، اثنی عشریه ...)

فصل دوم: ادوار تاریخی شیعه امامیه

فصل سوم: مبانی روایی شیعه امامیه اثنی عشریه

فصل چهارم: شیعه اثنی عشریه، استمرار تفکر امامیه

گفتني است چاپ دوم كتاب «بررسی تاریخی تفکر شیعه اثنی عشریه» به قلم حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محرمی  با قیمت  ۱۵۰۰۰ تومان در اختيار مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به نشانی www.poiict.org مراجعه کنند.

کد خبر 3006921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha