۷ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۵۵

توسط معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان صورت گرفت؛

تشریح برنامه‌های هفته سوادآموزی در لرستان/ایجاد ۲۴ مرکز یادگیری

تشریح برنامه‌های هفته سوادآموزی در لرستان/ایجاد ۲۴ مرکز یادگیری

خرم آباد - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش لرستان برنامه های هفته نهضت سواد آموزی در این استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اشرف حیدری صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی را بحث سواد دانست و اظهار داشت: تداوم سوادآموزی می تواند موجب توانمندسازی و مهارت آموزی افراد برای مشارکت در همه فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شود.

وی با اشاره به اینکه افراد هر جامعه سرمایه های بی بدیل آن هستند عنوان کرد: اگر افراد جامعه بیسواد باشند علاوه بر اینکه نمی توان از آن ها به عنوان یک سرمایه مطلوب استفاده کرد بلکه همان افراد سربار جامعه خواهند بود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش لرستان به مناسبت هفتم دی ماه پاسداشت فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر صدور فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی در کشور اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) ۱۰ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و سال ها قبل از اجماع جهانی در خصوص ریشه کنی سواد فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کرد و از این تاریخ به بعد سوادآموزی کشور به یک نهضت بزرگ و فراگیر تبدیل شد.

حیدری به برنامه های هفته نهضت سوادآموزی اشاره کرد و بیان داشت: دیدار کارکنان حوزه معاونت سوادآموزی مرکز استان با نماینده ولی فقیه در استان لرستان، دیدار سایر کارکنان این معاونت با ائمه جمعه شهرستان های خود، تکریم خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا و تجلیل از رابطین فعال دستگاه های اجرایی استان از برنامه های این هفته است.

وی افزود: تجلیل از چهره های موفق بحث سوادآموزی استان، تجلیل از بازنشستگان نهضت سوادآموزی، مسابقه انشاء نویسی بین ۱۱ سوادآموز با موضوع پرسش مهر و شعار سال و طرح کتابت قرآن مجید توسط سواد آموزان در پنج جلد از دیگر برنامه های هفته سوادآموزی است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش لرستان تدوین کتاب شتاب بخشی سوادآموزی در استان را اقدامی در راستای به صفر رساندن بیسوادی دانست و افزود: این کتاب طی امسال منتشر شد و به تصویب سازمان مرکزی سوادآموزی رسید که در آن شرح وظایف هر دستگاه برای مقابله با بیسوادی آورده شده است.

حیدری با اشاره به اینکه در سال جاری چهار هزار نفر از اولیاء بیسواد و کم سواد در لرستان باسواد شدند عنوان کرد: در راستای تکمیل باک اطلاعاتی سوادآموزی استان اطلاعات اسمی ۷۰۰ هزار نفر از زنان و مردانی که از سال ۵۳ تا ۷۸ مدرک پنجم ابتدایی گرفته اند ثبت شده و این اطلاعات به روز شدند.

وی با بیان اینکه شتاب بخشی سوادآموزی در لرستان به خوبی پیش رفته است تصریح کرد: در راستای تعمیق سواد و کمک به مادام العمر شدن سواد در نظر داریم طی هفته سوادآموزی ۲۴ مرکز محلی یادگیری را با پشتوانه مصوبه هیئت وزیران در استان راه اندازی کنیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش لرستان افزود: در این مراکز علاوه بر آموزش سواد پایه سعی می شود مهارت های زندگی، حقوق شهروندی و آموزه های دینی و مذهبی را با استفاده از کارشناسان مجرب ارائه دهیم.           

کد خبر 3011424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha