۷ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان:

دستگاه‌های اجرایی همدان در حوزه محیط‌زیست به زبان مشترک برسند

دستگاه‌های اجرایی همدان در حوزه محیط‌زیست به زبان مشترک برسند

همدان - مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان همدان باید در حوزه محیط‌زیست به زبان مشترک برسند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا محمدی پیش از ظهر دوشنبه در کارگروه تخصصی مخاطرات زیست‌محیطی استان همدان گفت: بسیاری از کارها نیازمند هزینه نیست و صرفاً با هماهنگی و ایجاد زبان مشترک می‌توان امور را بدون تبعات به‌پیش برد.

وی عنوان کرد: دغدغه بخش کشاورزی بالا بردن راندمان تولید است اما نباید این تولید به قیمت از بین بردن طبیعت باشد.

محمدی ادامه داد: نباید به بهانه افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی، طبیعت را پیش‌خور کنیم و منابع آب‌وخاک را در وضعیت حاد کنونی از بین ببریم.

محمدی اظهار داشت: حلقه مفقوده بخش کشاورزی ایران در این است که محاسبه نکرده‌ایم تولید محصولات چه میزان فقری در خاک ایجاد می‌کند و آیا ارزش ریالی تولیدات با مبالغی که برای جبران فقر خاک و آب در سال‌های بعد هزینه می‌کنیم هماهنگی دارد یا خیر؟

وی بابیان اینکه درگذشته نسبت به مسائل زیست‌محیطی غفلت عمومی وجود داشته است، گفت: در ایران با فرسایش ۱۰ برابری خاک نسبت به متوسط جهانی مواجه هستیم.

وی بابیان اینکه ۸۵ درصد از آب قابل‌استفاده کشور از بین رفته است و چالش آلودگی کلان‌شهرها و آب‌وخاک هرروز جدی‌تر می‌شود، گفت: همگی در ایجاد این وضعیت نقش داشته‌ایم.

وی بابیان اینکه استفاده بی‌رویه از سم و کودهای شیمیایی در کشاورزی در ایجاد آلودگی‌ها و فرسایش نقش دارد، افزود: عمق فاجعه زیاد است و بی‌تفاوتی همه‌گیر در سطوح مختلف جامعه و رفتارهای فردی و اجتماعی نسبت به محیط‌زیست وجود داشته است.

محمدی با تأکید بر اینکه باید این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم، گفت: فاصله‌ای که در حوزه محیط‌زیست با دنیا پیداکرده‌ایم ما را بیشتر به میزان عقب‌ماندگی‌هایمان واقف می‌کند.

وی با خوب برشمردن اقداماتی ازجمله مبارزه بیولوژیک با آفات، مدیریت پسماندهای کشاورزی، کاهش مصرف سموم و ایجاد محصولات ارگانیک در استان، عنوان کرد: ایجاد راندمان خوب محصولات کشاورزی ضمن حفظ محیط زیست زبان مشترکی است که با افزایش تعاملات و هماهنگی ها بین دو دستگاه محیط زیست و جهاد کشاورزی حاصل می شود.

وی تاکید کرد: اولویت ما برجسته شدن مسائل زیست محیطی در سطح جامعه و بیداری دستگاه های اجرایی در این خصوص است زیرا غفلت مضاعفی در خصوص محیط زیست وجود داشته که ما را با یک وضعیت ناهنجار مواجه کرده است.

کد خبر 3011627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha