۷ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۳۷

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

ناآشنایی با بازار هدف مهمترین مشکل فرش دستباف استان مرکزی است

ناآشنایی با بازار هدف مهمترین مشکل فرش دستباف استان مرکزی است

اراک- رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی گفت: ناآشنایی با بازار هدف و بالابودن هزینه مواد اولیه تولید فرش دستباف، از مهمترین مشکلات پیش روی گسترش این هنر صنعت در استان مرکزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حاجی پور، پیش از ظهر دوشنبه در آئین رونمایی از نماد ثبت جهانی فرش ساروق و سند راهبردی فرش دستباف استان مرکزی که در ساروق برگزار شد، اظهار داشت: نبود مرکز تولید و صادرات، عدم صدور شناسنامه فرش، آشنانبودن قالیبافان با مبادلات تجاری داخلی و خارجی و کیفیت پایین مواد اولیه تولید فرش دستباف بخشی دیگر از مشکلات این حوزه است.

وی افزود: در سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی با هدف ارتقا و گسترش هنر قالیبافی تاکنون سه هزار و ۸۰ کارت قالیبافی صادر شده است و ۲۵ هزار و ۲۳۴ نفر از بافندگان به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی ادامه داد: همچنین ۱۸ هزار و ۸۱۵ گواهی حرفه ای، پنج فقره پروانه غیرمتمرکز و ۷۸ پروانه متمرکز تولید فرش دستباف در استان مرکزی صادر شده است.

حاجی پور برگزاری ۴۹ جلسه کمیته فرش، برگزاری ۱۸۵ دوره آموزشی و تدوین سند راهبردی فرش دستباف را از دیگر فعالیت های سازمان صنعت و معدن و تجارت استان مرکزی در این حوزه برشمرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار امیدواری کرد با توجه به رویکرد مرکز فرش ایران با هدف ارتقای هنر فرش در کشور، دیگر استان ها از این پایلوت سند راهبردی فرش دستباف استان مرکزی بهره مند می شوند.

گفتنی است در پایان این آئین از تمبر یادبود و سند راهبردی فرش دستباف استان مرکزی رونمایی شد.

کد خبر 3011904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha