۷ دی ۱۳۹۴، ۲۰:۵۸

اختلاف و درگیری دو طایفه در سیستان و بلوچستان منجر به صلح شد

 اختلاف و درگیری دو طایفه در سیستان و بلوچستان منجر به صلح شد

زاهدان-اختلاف و درگیری خونین دو طایفه رخشانی و براهویی تیره«عیدوزهی» در سیستان و بلوچستان همزمان با هفته وحدت بعد از گذشت سه سال به صلح و سازش انجامید.

به گزارش خبرنگار مهر، درگیری دو طایفه رخشانی و براهویی تیره «عیدوزهی» در شهرستان ایرانشهر در ۳۴۰ کیلومتری جنوب استان حدود سه سال بر اساس یک اشتباه وجود داشته که اکنون به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت به صلح و سازش تبدیل شد.

در پی این اختلاف ها که سال ها در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان شاهد آن هستیم، متاسفانه خون های بیگناه زیادی ریخته شد و در پی اختلاف این دو طایفه نیر طی مدت این سه سال، یک کشته و دو مجروح از طایفه رخشانی بر جای ماند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت جنوب شرق کشور در حاشیه این مراسم به خبرنگار مهر گفت: به دنبال بروز اختلاف و درگیری در بین دو طایفه رخشانی و براهوئی که منجر به ایجاد تنش در بین این دو قوم شده بود، صلح و سازش این دو طایفه در در دستور کار قرار گرفت.

آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: به اهتمام بزرگان و ریش سفیدان این طوایف در شهرستان های زابل و میرجاوه و اثرگذاری مطلوب این نهاد، امروز در گرامیداشت هفته وحدت شاهد صلح و دوستی این اختلاف سه ساله بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، بیش از ۴۳۰ تیره و طایفه در سیستان و بلوچستان در کنار هم مشغول به زندگی هستند.

کد خبر 3012103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدی ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
      0 0
      مبارک باشد به کوری چشم دشمنان اسلام