۹ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۲۶

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت:

کانون‌های اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل می‌شوند

کانون‌های اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل می‌شوند

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت بر ضرورت تشکیل، توسعه و تقویت کانون‌های اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حسام الدین علامه با اعلام این خبر از دانشجویان فعال و علاقمند به حوزه اخلاق حرفه‌ای دعوت کرد در «چهارمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی» شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، اخلاق حرفه‌ای را يکی از زمينه‌های دانش مديريت دانست که مجموعه‌ای از اصول، ارزش‌ها و استانداردها است که رفتار افراد و گروه‌های حرفه ای را تعيين می کند.

وی با تاکید بر اینکه نقطه آغازین ترویج اخلاق حرفه‌ای از دل توسعه نهادهای دانشجویی حاصل می‌شود، گفت: اولین گام در راستای توسعه و ترویج اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه‌های علوم پزشکی و به تبع آن در مراکز بهداشتی و درمانی کشور، راه‌اندازی و فعالیت کانون‌های دانشجویی اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

علامه، ارتقاء نظام تعلیم و تربیت دانشجویان و مدیران و تحول در محیط‌های علمی و دانشگاهی متناسب با ارزش‌های اسلامی را از دیگر اهداف تأسیس این کانون‌ها برشمرد.

وی گفت: اخلاق پزشکی و آداب حرفه‌ای، منطبق کردن اجرای اصول علمی پزشکی با ارزش‌های انسانی و اسلامی، آگاه‌سازی همگانی از حقوق و مسؤولیت‌های اجتماعی خود و استفاده از ظرفیت محیط‌های ارائه مراقبت‌های سلامت برای رشد معنویت و اخلاق اسلامی در جامعه درمانی، از دیگر اهداف تشکیل کانون‌های اخلاق حرفه‌ای است.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به شرح وظایف تعیین شده برای فعالیت کانون‌های اخلاق حرفه‌ای، اظهار داشت: برگزاری کلاس‌ها و جلسات آموزشی برای اعضای کانون، دانشجویان و سایر مخاطبین، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی متناسب با موضوع کانون اخلاق حرفه‌ای و تولید و عرضه آثار فرهنگی متناسب با موضوع کانون در سطح دانشجویی از وظایف اصلی این کانون‌ها است.

وی ادامه داد: برگزاری سمینار یا همایش‌های اخلاق حرفه‌ای، انجام پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی با موضوعات مختلف اخلاق حرفه‌ای و آسیب‌ شناسی اخلاق حرفه‌ای جامعه درمانی از دیگر وظایف این کانون‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

علامه با اعلام اینکه هماهنگی‌های لازم برای شرکت دانشجویان فعال و علاقمند برای شرکت در چهارمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی که ۶ تا ۹ بهمن‌ماه برگزار می‌شود، اندیشیده شده است، تصریح کرد: از دانشجویان علاقمند دعوت می‌شود در قالب ارائه مقاله، تریبون آزاد و نشست تخصصی در این کنگره ملی شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: دانشجویان علاقمند برای شرکت در «چهارمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی» می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی این کنگره به نشانی ww.imec۴.ir  مراجعه کنند.

دانشجویان علاقمند برای اطلاع از نحوه ثبت نام در «چهارمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی» می‌توانند با دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با شماره تلفن ۸۱۴۵۵۵۵۴ ۰۲۱ تماس بگیرند.

هزینه شرکت در «چهارمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی» ۲۰۰ هزار ریال است که این مبلغ به طور کامل از سوی معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت پرداخت می‌شود.

کد خبر 3013129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha