العبادی در واکنش به اعدام شیخ نمر:

سیاست بستن‌ دهان‌ها نتیجه‌ای جز نابودی نخواهد داشت

سیاست بستن‌ دهان‌ها نتیجه‌ای جز نابودی نخواهد داشت

«حیدر العبادی» نخست ویر دولت عراق ضمن محکومیت شدید اعدام شیخ نمر النمر، تصریح کرد: سیاست بستن‌ دهان‌ها نتیجه‌ای جز نابودی نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق امروز شنبه به اعدام شیخ نمر النمر واکنش نشان داده و این اقدام را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه خطاب به مقامات سعودی تصریح کرد: سیاست بستن دهان‌ها نتیجه‌ای جز نابودی ندارد.

العبادی با بیان اینکه بغداد با نهایت تأسف و تأثر خبر اجرایی شدن حکم اعدام شیخ نمر النمر توسط مقامات سعودی را دریافت کرد، اظهار داشت: تمامی ادیان آسمانی و قوانین بین المللی، حق اعتراض مسالمت آمیز و بیان اندیشه مخالف را برای انسان ها قائل شده اند و نقض این حقوق پیامدهای وخیمی را برای امنیت، ثبات و بافت اجتماعی ملت های منطقه به دنبال خواهد داشت.

نخست وزیر عراق در ادامه اظهار داشت: سیاست بستن دهان ها نتیجه ای جز نابودی برای دولت ها و ملت ها در بر نخواهد داشت و تاریخ ثابت کرده است که استفاده از راهکارهای سرکوبگرانه هیچگاه دوام نداشته است.

نخست وزیر عراق همچنین تصریح کرد که از شنیدن خبر اعدام شیخ نمر النمر شوکه شده است.

گفتنی است، وزارت کشور عربستان سعودی امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ۴۷ نفر را در این کشور اعدام کرده است که آیت الله «شیخ نمر النمر» و «فارس الشویل» نیز در میان آنها قرار دارند. دادگاه عالی عربستان حکم اعدام شیخ نمر النمر را تأیید کرده بود و این حکم در مرحله ای قرار داشت که تنها به دستور پادشاه عربستان اجرا و یا لغو می شد که به مرحله اجرا درآمد.

کد خبر 3015259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha