۱۶ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۴۳

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:

تجهیزات دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور فرسوده است

تجهیزات دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور فرسوده است

اصفهان–رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به فرسوده و ناکارآمد بودن تجهیزات دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای گفت: بسیاری از تجهیزات این مراکز ۵۰ سال قدمت داشته و کارایی لازم را ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود شفیعی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه و جشن بهره‌برداری از ساختمان جدید آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران اصفهان با اشاره به چالش‌های پیش روی دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: کمبود فضا، تجهیزات و همچنین اعتبارات برای این دانشکده‌ها از چالش‌های موجود است که ما را با مشکلات مختلفی مواجه کرده است.

وی با اشاره به فرسوده و ناکارآمد بودن تجهیزات مورد استفاده در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور ابراز داشت: بسیاری از تجهیزات این مراکز حدود ۵۰ سال گذشته به کار گرفته شده و امروز کارایی خوبی ندارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به کارآمد بودن آموزش‌های ارائه شده در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: از اینرو باید ارائه خدمات و فعالیت در حوزه راه‌اندازی و تجهیز دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای با سرعت ۱۰ برابر بیش از گذشته دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه دلیل اصلی عقب‌ماندگی ما در حوزه برخی فناوری‌های نوین عملیاتی نکردن پژوهش‌‌های صورت گرفته است، افزود: باید توجه داشته باشیم که کشور تنها در صورت عملیاتی کردن ایده‌های عنوان شده می‌تواند ادعای صاحب فناوری شدن داشته باشد.

منیژه روزبهی، رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران اصفهان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه دانشکده دخترانه فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با دو رشته معماری و انیمیشن آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: از سال ۹۲ این دانشگاه با ۶۷ دانشجو آغاز به کار کرده که در حال حاضر تعداد این دانشجویان به ۳۲۰ نفر رسیده است.

کد خبر 3018830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha