با ادعای حمایت از دولت بغداد؛

«اوباما» ترکیه را به خروج از عراق دعوت کرد

«اوباما» ترکیه را به خروج از عراق دعوت کرد

رئیس جمهوری آمریکا با طرح این ادعا که از تمامیت ارضی عراق حمایت می کند، از ترکیه خواست تا نیروهای نظامی خود را از خاک این کشور خارج کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تودی زمان، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی که با «حیدر‌العبادی» نخست وزیر عراق داشت ضمن حمایت از تمامیت ارضی این کشور بار دیگر از دولت آنکارا خواست تا تمامی نیروهای نظامی خود را از خاک عراق خارج کند.

در همین راستا، کاخ سفید با صدور بیانه ای اعلام کرد: واشنگتن از ترکیه می خواهد تا با خروج نیروهایی که بدون اجازه بغداد به عراق آمده اند به تمامیت ارضی این کشور احترام بگذارد.

ترکیه در اواخر سال میلادی گذشته (۲۰۱۵) بی آنکه از بغداد کسب تکلیف کند، حدود ۱۵۰ نیروی نظامی و ۲۵ تانک را در اردوگاه «بعشیقه» در نزدیکی استان «موصل» مستقر کرد.

این اقدام دولت آنکارا بلافاصله با واکنش بغداد و طرح شکایت در مراجع بین المللی مواجه شد تا آنجا که دولت واشنگتن مجبور شد از متحد منطقه ای خود بخواهد برای اجتناب از افزایش تنش ها نیرو های خود را از عراق خارج کند. با این حال هنوز نشانه ای مبنی بر عقب نشینی نیروهای ترکیه از خاک عراق دیده نمی شود.

کد خبر 3019341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha