۲۱ اسفند ۱۳۸۴، ۹:۳۶

در حاشيه دومين همايش منطقه اي بتن در مشهد مطرح شد:

عمر مفيد بتن در ايران 20 سال - در جهان 100 سال

عمر مفيد بتن در ايران 20 سال - در جهان 100 سال

دومين همايش منطقه اي بتن در مركز همايش هاي صدا و سيماي مركز خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي"مهر" از مشهد، با توجه به اينكه  استان خراسان  سومين استاني است كه توانسته است شعبه انجمن بتن ايران را كسب كند به همين دليل  دومين همايش منطقه اي بتن با هدف افزايش  دانش فني مهندسان و دست اندركاران  صنعت ساختمان و بهره گيري  از اساتيد دانشگاهي  و مجريان پروژه هاي بزرگ عمراني در مشهد برگزار شده است.

حسين كامران رئيس سازمان نظام  مهندسي  ساختمان  خراسان با اشاره به مهمترين  اهداف اين همايش گفت : در دومين  همايش منطقه اي بتن به‌دنبال آشنايي  مهندسان و فعالان  صنعت ساختمان با تكنولوژي هاي جديد  در صنعت بتن  ، فراهم آوردن فرصتي  براي تبادل تجربيات و دانسته هاي فعالان  بخش صنعت  و دانشگاه ، ايجاد فرصتي  در راستاي همگرايي متخصصان اين صنعت در جهت بهبود  وضعيت ساخت و ساز  و توجه به كيفيت گرايي  در اين مقوله هستيم.

در اين همايش  كارگاههاي آموزشي با هدف آشنايي مهندسان  با مسائل فني پروژه هاي اجرايي و نمايشگاه ساختمان و تكنولوژي روز برگزار  و در پايان گواهينامه اي صادر شد.

در حاشيه اين همايش نيز عنوان شده است: "نخستين و مهم ترين هدف انجمن بتن ايران  برقراري ارتباط قوي بين مجامع علمي و پيشگامان  صنعت بوده است كه به اين وسيله  صنعت گران و مهندسين اجرايي از مجامع علمي فاصله بگيرند و مجامع علمي نيز تنها به آموزش و توليد علم بدون ضرر محدود نشوند". اين جمله اي است كه رئيس انجمن بتن خراسان در نشستي  با دانشجويان عمران  دانشگاه فردوسي مطرح كرده است.

جعفر بلوري همچنين گفته است: براي اولين بار در استان  خراسان به تدوين  استانداردهاي مربوط به دانه هاي مورد مصرف  در بتن رنگي كه  تفاوت با مواد محافظ  غشاء سازه هستند پرداخته شد كه شكل گيري اين انجمن باعث ايجاد  سمت و سوي متمركزتري براي اين گونه فعاليت ها شده است.

اين در حالي است كه استاد دانشگاه صنعتي اصفهان به خبرنگار"مهر" گفته است: عمر مفيد بتن در كشور  بين 3 تا 5 سال است، در حالي كه عمر مفيد بتن در جهان 100 سال  است.

داوود مستوفي با اشاره به وضعيت  ساختاري و اجرايي بتن در كشور تصريح كرده است :  علت اينكه  در كشور ما  عمر مفيد  بتن بسيار پايين است به رعايت نكردن  نكات فني و همچنين نبود آموزش  علمي و همراه با عمل بر مي گردد كه تاكنون خسارت هاي سنگيني نيز به اين صنعت وارد كرده است.

وي معتقد است كه اگر فرهنگ سازي در اين صنعت به‌طور پايه اي انجام شود  و تنها به برخي پارامترها توجه نشود كل سرمايه و صرفه اقتصادي اين صنعت چهار برابر وضعيت فعلي خواهد شد .

کد خبر 302016

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha