۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۲۱

معاون قرآن و عترت وزير ارشاد اسلامی:

وضع توليدات هنرى قرآنى خوب نیست/بیمه قاریان قرآن در انتظار بودجه

وضع توليدات هنرى قرآنى خوب نیست/بیمه قاریان قرآن در انتظار بودجه

مشهد- معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد ظهر دوشنبه در مشهد گفت: توليدات هنرى قرآنى در حوزه انيميشن، فيلنامه، نمايشنامه، شعر و داستان نامناسب بوده و در اين خصوص بايد اقدامات جدى ترى انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا حشمتى ظهر دوشنبه در نشست خبرى «طرح ملى تلاوت قرآنى» كه در تالار جلسات اداره كل ارشاد  اسلامى برگزار شد، اظهار كرد: در حال حاضر توليدات هنرى قرآنى مانند انيميشن، فيلنامه، نمايشنامه، شعر و داستان كه مضمون قرآنى داشته باشد كمتر ديده مى شود كه در اين خصوص بايد اقدامات جدى ترى انجام شود.

وى افزود: طى سه ماه آينده دو طرح «هفته هاى قرآنى» كه در بعضى از استان ها تمام شده و طرح «جشنواره آيات» به ميزبانى خراسان رضوى و با محوريت شعر و داستان برگزار مى شود.

معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد هدف از برگزارى جشنواره آيات را شناسايى هنرمندان قرآنى است، ادامه داد: علاقمندان مى توانند تا ۳۰ بهمن آثار خود را به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.

وى جايگاه ادبيات خراسان رضوى را بسيار رفيع دانست و بيان كرد: همچنين در بخش صوت اين استان و به ويژه مشهد در رتبه ممتاز قرار دارند.

حجت الاسلام حشمتى با اشاره به برگزارى طرح ملى تلاوت قرآن ابراز كرد: اميدواريم یک هزار و ۵۰۰ نفر شركت كننده در اين طرح بتوانند از قاريان بزرگ كشور در آينده باشند.

وى گفت: موسسات قرآنى در خصوص مسابقات وظيفه قانونى نداشته و بيشتر بر اساس علاقمندى فعاليت مى كنند و وظيفه وزارت ارشاد است كه از آنها در قالب دوره هاى تكميلى و سفرهاى بين المللى حمايت كند.

اعتبارات کاهش می یابد

معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى در خصوص تخصيص اعتبارات معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد عنوان كرد: در بودجه سال ۹۵ رويكرد اعتبارات بر مبناى كاهش است اما به پيشنهاد دولت بودجه بخش هاى فرهنگى افزايش خواهد داشت.

وى با اشاره به تخصيص نيافتن ۲۰۰ ميليارد بودجه حوزه قرآنى از محل شوراى توسعه تصريح كرد: اعتبارات قرآنى از دو بخش رديف اعتبارات دولت به وزارت فرهنگ و ارشاد و شوراى توسعه فعاليت هاى قرآنى تامين مى شود كه در سال آينده در بخش اول ۱۵ درصد رشد خواهد داشت.

حجت الاسلام حشمتى در خصوص بيمه قاريان قرآنى گفت: مجموع فعالان قرآنى كشور شش هزار و ۵۰۰ نفر جهت برخوردارى از بيمه ثبت نام كردند كه به دليل مشكلات اعتبارى هنوز مراحل آن تكميل نشده است.

وى تاكيد كرد: مقرر شده بود تا از محل رديف ۱۷ اعتبارات دولت ۱۰ ميليارد تومان جهت بيمه فعالان قرآنى تخصيص داده شود كه محقق نشد.

معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد ادامه داد: در سال ۲۰۱۷ دومين نمايشگاه بزرگ قرآنى در مشهد برگزار خواهد شد كه در اين مراسم يكى از قرآن هاى نفيس آستان قدس يا ملك به عنوان هديه براى شركت كنندگان احيا خواهد شد.

 

 

کد خبر 3022271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha